Koen van der Keijl

18 maart 2009

Indivduele hoogvliegersvlucht van Koen van der Keijl op woensdag 18-03-2009

Woensdag 18 maart 2009

Klik hier voor alle foto's

Het was een mooie woensdag middag. De zon scheen en het was helder. Rond half één kwamen wij aan bij vliegclub Rotterdam. Het was al twee keer uitgesteld vanwege het slechte weer, maar drie maal is scheepsrecht!

Eerst moest mijn hoogvliegers uitrusting aan (T-shirt en pet). Nadat wij over het grasveld waren gelopen, kwamen wij bij het vliegtuigje aan. Het was een Piper vliegtuigje voor 4 personen. Mijn ouders mochten dus ook mee!

Via de vleugel klommen we in het vliegtuig. Daarna kregen wij een headset op. Eerst moest gecontroleerd worden of alles goed stond. Daarna was er contact met de verkeerstoren of we mochten vertrekken.

Toen kregen we het signaal om te vertrekken. We reden langzaam naar de startbaan toe. Toen we daar aankwamen gingen we op volle snelheid vooruit. Mijn ouders hielden hun adem in en ik vond het ook best spannend. In het begin voelde het als een soort achtbaan vooral bij de eerste bocht die we draaide.

Als eerste gingen we richting de zee. Vanaf dat moment mocht ik het stuur vasthouden. Ik vond het erg lastig, het was vooral moeilijk om op de juiste hoogte te blijven vliegen. Maar na een tijdje ging het al aardig. We vlogen over Leiden heen en zagen ons eigen huis en het ziekenhuis waar mijn ouders werken. Hierna gingen we weer terug naar de kust. Toen mocht de piloot weer heel even vliegen. We vlogen over Rotterdam en konden de Euromast en de Kuip en de havens zien.

Voor we konden landen, moesten we eerst een extra rondje vliegen, omdat er een groot vliegtuig langs moest. Een tijdje daarna gingen we weer landen. Na de landing werd het vliegtuigje weer teruggeduwd naar zijn plek.

Kijk naar de landing in het filmpje hieronder!!

{wmvremote width="640" height="480"}http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/images/individueel/2008/Koen.wmv{/wmvremote}

Het was een geweldige ervaring en Nederland leek vanuit de lucht een soort van Madurodam!!! Ook willen we nog een keer onze piloot, Rob van Es en de Stichting Hoogvliegers, ontzettend bedanken voor deze fantastische middag.