Iris Klaassens

20 maart 2009

Iris de Hoogvlieger.

Vrijdag 20 maart 2009, een dag om niet snel te vergeten voor Iris Klaassens. Samen met piloot Erwin Steenbergen vloog ze de sterren van de hemel en hier een leuk verslag wat ook op het weblog van Iris te vinden is.

Jullie hebben het al even kunnen lezen, maar dan nu het hele verhaal omtrent de verassingsvlucht voor Iris van de stichting 'Hoogvliegers'. Iris kreeg deze vlucht aangeboden en mocht nog twee passagiers met zich meenemen. Uiteindelijk hebben ze met z'n allen besloten dat mama en Lynn met Iris zouden meevliegen. Afgelopen vrijdag moest Iris zich dus met haar passagiers melden op het vliegveld van Eelde. Hier werden ze verwelkomd door een vertegenwoordiger van de stichting hooglviegers en piloot Erwin Steenbergen die het vliegtuig zou gaan besturen. Erwin is zelf lid van "Vrienden Groningen Airport" en is door de stichting hoogvliegers gevraagd om deze rondvlucht uit te voeren. Om 10:30 steeg het vliegtuigje op om vervolgens eerst richting de woonwijk van de Klaassentjes te vliegen. Op deze hoogte hadden ze natuurlijk een geweldig uitzicht op hun eigen stulpje. Hieronder kun je een foto zien die mama van hun eigen huis gemaakt heeft. Het is het huis met het oranje/rode dak. Wat natuurlijk helemaal fantastisch was, is dat het vliegtuigje nog even over de school van Lynn en Iris is heen gevlogen. De piloot liet hiervoor het éénmotorige vliegtuigje iets lager vliegen zodat juf Monique en juf Wiekelien, die ook op het schoolplein stonden, goed naar Iris konden zwaaien. Toen het vliegtuigje een tijdje onderweg was, mocht Iris van piloot Erwin zomaar de stuurknuppel overnemen!! Iris heeft heel kort nog even zelf gestuurd. Wie wil dat nou niet? Stoer hoor! Het was natuurlijk prachtig weer afgelopen vrijdag en dat bracht piloot Erwin op het idee om richting de waddeneilanden te vliegen. Toen ze daar eenmaal aankwamen, was het uitzicht magisch. Hieronder kun je een geweldige foto van Schiermonnikoog zien die mama heeft gemaakt. Toen het vliegtuigje om 11:22 weer lande op Eelde, was Lynn toch wel een beetje misselijk geweest. Gelukkig verdween deze misselijkheid na een half uurtje en wat uiteindelijk overbleef was een onvergetelijke dag.

Stichting "Hoogvliegers" en piloot Erwin, hartelijk bedankt voor deze ervaring!

Hieronder staat een link naar de website van de stichting hoogvliegers. Leuk om even te kijken!

Trouwens ... vergeet niet dat onderaan deze weblog update nog een update van zaterdag 21 maart staat waarin het verhaal van Iris haar prinsessendag staat. Kijk maar eens.

Doei!

Kijk nou ... een Flinstone vliegtuig. Nu maar hopen dat Erwin 'goede benen' heeft!

Oma Ina checkt nog even of Iris alle controle procedures goed uitvoert

Het is het 2-onder-één-kap huis met het oranje/rode dak.

De school is in zicht. De piloot liet hiervoor speciaal het vlieguigje iets lager zakken zodat er goed gezwaaid kon worden.

Hiet mag Iris de stuurknuppel van piloot Erwin overnemen. Wel graag voor je kijken Iris! Anders vlieg je straks juf Wiekelien nog van haar sokken!

Iedereen stond klaar om naar Iris te wuiven terwijl ze laag over haar woonwijk en haar school vloog

Lynn was een beetje misselijk doordat de vlucht toch redelijk lang duurde. Toch knap van je Lynn! We zijn trots op je!

Een prachtig uitzicht op Schiermonnikoog. Er had geen betere dag kunnen worden uitgekozen voor deze vlucht. Bedankt!

Verslag piloot Erwin Steenbergen:

Klik hier voor alle foto's

Op vrijdag 20 maart was het zover Iris gaat vliegen.

`s  Morgens om 09:30 uur kwam Iris samen met veel toeschouwers, opa`s, oma`s en natuurlijk papa, mama en haar grote zus, naar het vliegveld Eelde.

Voordat we het vliegtuig naar buiten hadden gehaald heeft Iris de pet en het T-shirt gekregen van de Hoogvliegers. De pet ging meteen op en er werden een paar mooie foto`s gemaakt.

Iris kreeg er duidelijk zin in om te gaan vliegen dus maar snel het vliegtuig uit de hangaar gehaald. Nadat het vliegtuig was nagekeken kon Iris gaan zitten in het vliegtuig op haar zitverhoger (kan je nog beter naar buiten kijken). Nadat Iris zat gingen ook haar zus en moeder zitten op de achterbank.

Na de start gingen we eerst naar haar huis in Groningen. De route hiervan liep precies over haar school. Haar vader had de school al gewaarschuwd dat ze in de lucht was en toen we over haar school vlogen stond haar hele klas op het schoolplein te zwaaien….dit was een prachtig gezicht.

Na een paar rondjes om haar school zijn we richting de binnenstad van Groningen gevlogen en hebben de martinitoren en het voetbalstation van FC Groningen bekeken.

Na dit rondje heeft Iris het vliegtuig richting Ameland gestuurd, Haar moeder moest wel even schrikken toen ze zag dat Iris stuurde maar toen ze de grijns zag van Iris was dat al weer snel over.

Na een kleine 3 kwartier vliegen stonden we weer op Eelde. Terwijl we binnen taxieden op het platform voor NNAC stonden de opa`s, oma`s en natuurlijk papa ons op te wachten. Van het vliegen krijg je dorst dus hebben we eerst nog wat gedronken in het clubhuis en heeft Iris uiteraard haar Hoogvliegersbrevet ontvangen.

Erwin Steenbergen