Yenna Verbruggen

31 mei 2008

Yenna de Hoogvlieger

Wat was het spannend !

Het weer was al de hele week zo wisselvallig en zelfs de avond er voor was er nog niets definitiefs te zeggen. Het werd echt een last minute !
De volgende ochtend om 8.00 uur kwam het verlossende antwoord van Ton Knoops, de piloot.
De weerberichten waren gunstig, dus we konden die kant op komen.
Alleen moest de lucht nog even openbreken voor wat zicht.
Eenmaal alles ingepakt gingen we op weg naar Einhoven Airport, waar ook Patricia Reumer, van de Stichting De Hoogvliegers was, die haar allereerste vlucht ging bijwonen.
Op het terrein moesten we vervolgens nog een hele rit maken naar het Eindhovense Aero Club Motorvliegen, alwaar we eerst kennis hebben gemaakt met elkaar.
Wij hadden naast ons gezin met 4 kindertjes, ook nog een oom, 2 tantes en een neefje van Yenna meegenomen. En Piloot Ton had zijn vrouw, dochter en kleindochters  meegenomen. Dus een gezellige drukke boel. En het weer werd ook nog met de minuut prachtiger.

Na de kennismaking zijn we het vliegtuig gaan bekijken met zijn allen. Meteen werd alles al vertrekklaar gemaakt en kreeg Yenna van de Stichting Hoogvliegers nog een prachtig Hoogvliegers shirtje en pet, die ze meteen aan haar broer gaf.

Na nog een lekker kopje koffie gingen ze dan eindelijk de lucht in ; Piloot Ton, Papa Arjen,  broertje Yoran, maar vooral  “Yenna de Hoogvlieger” !

Ze was zo enthousiast en bleef maar zwaaien naar iedereen.

Mede vanwege de luchtmachtdagen in Oirschot werd er een hele grote ronde gemaakt.

Via Reusel, Eersel, Hilvarenbeek, Tilburg, Oisterwijk, Vught, Sint Michielsgestel, Middelrode, Dinther, Veghel en Sint

Oedenrode kwamen ze na een half uurtje voldaan weer terug op aarde op Eindhoven Airport.

Beneden gekomen begon Yenna weer te zwaaien en zei dat ze het ook leuk vond. Yoran had zijn school gezien, het

voetbalveld, ons huis en had ook mogen vliegen, wat hij wel erg spannend vond.

Weer terug op het clubhuis kreeg Yenna nog een prachtige Hoogvliegersbrevet, en Yoran een eerste vlucht certificaat

van Ton Knoops.

Yenna in haar enthousiasme, gaf Ton nog een dikke knuffel.
En na over en weer afscheid te hebben genomen van elkaar was het dan toch echt tijd om naar huis te gaan. En met de zegen van boven, toen we de inrit thuis opreden begon het te regenen !

Mooie herinneringen kun je niet genoeg hebben en deze was er zeker eentje van en hopelijk volgen er nog velen voor ons allen !

Bedankt Ton en Stichting Hoogvliegers voor die vrolijke snoet en dat er nog maar vele kinderen mogen volgen.

Groetjes,

Fam. Verbruggen

Ton Knoops

Was weer erg leuk. En we hadden heel veel geluk met het weer, gisterenavond had ik de familie Verbruggen al gebeld met de mededeling dat ze er rekening mee moesten houden dat het wel eens niet door zou kunnen gaan. Buien, lage bewolking, nevel en mist etc. werden voorspeld. Maar vanochtend was de TAF weer heel optimistisch gelukkig en zo is het ook geworden. Op dit moment beginnen de buien alweer op te rukken vanuit het ZO hier.

Ik kreeg nog twee leuke 'aandenkens', een vliegtuigje beplakt met hun en mijn fotootjes en een zelfgemaakt (beschilderd) stukje marmer. Heel erg leuk.

Hierbij, zoals beloofd, de route zoals die door mijn GPS is vastgelegd. Kun je in Google Earth gebruiken.

Download dit bestand (rechtermuisknop -> doel opslaan als) en open het in Google Earth >>

Hier het verhaal nog in foto verslag:

a01 Aankomst Eindhoven Airport

a02 Dit is het vliegtuig van Ton Knoops