Janne Dam

21 maart 2009

Zaterdag 21 maart.

Eindelijk was het zover, na twee keer uitgesteld te zijn vanwege het weer, IK GA VLIEGEN.
Om twee uur moesten we op vliegveld Seppe zijn. Piloot Hans zat ons daar al op te wachten.
Ook opa en oma waren daar naartoe gekomen om te kijken.
Opa had nog nooit eerder gevlogen en hij mocht ook mee, samen met papa.
Het was heel erg mooi weer en het was heel erg druk en spannend.
We stegen op in Bosschenhoofd en vlogen toen richting Oudenbosch en verder over Moerdijk door naar Zeeland.

Ik mocht zelf sturen. Hans gaf aanwijzingen maar ik mocht vliegen.

We zijn meer dan een half uur aan het vliegen geweest, ook boven zee, en het was heel erg leuk.
Ik heb ook nog een petje en een T-shirt met ‘Hoogvlieger’ erop gekregen.
Het was een hele leuke dag en ook opa had de ‘dag van zijn leven’ zei hij na afloop.
Ik hoop dat er nog heel veel andere kinderen van mogen genieten en ik wil ook onze piloot nog heel erg bedanken voor de vlucht.

Ik stuur ook nog wat foto’s mee die we genomen hebben in het vliegtuig.

Groetjes,
Janne Dam

Verslag van piloot Hans Bunt:

Janne de Hoogvlieger.

Drie keer hebben we een afspraak gemaakt. Twee keer moesten we de vlucht aflassen vanwege het slechte weer maar eindelijk is het dan toch gelukt, Janne heeft zaterdag, 21 maart eindelijk gevlogen en hoe!

Het weer werkte dit keer in ieder geval prima mee; een lenteachtige dag. De grootouders van Janne waren ook naar Seppe gekomen om te zien hoe Janne zou gaan vliegen. Janne stapte enthousiast voorin en ze had er echt zin een, geen greintje angst! Al snel na de start heb ik het toestel, met achterin Janne’s vader en opa aan haar toevertrouwd en met vaste hand vloog ze over het Brabantse en Zeeuwse land. Hier en daar was het wat hobbelig en daar had niemand echt last van, behalve de vader van Janne. “De mosseltjes die je gisteren gegeten hebt willen misschien weer terug naar de zee”, merkte ze op toen we over water vlogen.

De manege, waar Janne wekelijks paard rijdt hebben we onderweg helaas niet gevonden, maar alle andere landmarks wel zeker.

Na de landing heb ik met plezier aan de trotse Janne haar brevet uitgereikt en na gezellig nog iets gedronken te hebben, gingen we allemaal verder met het genieten van de prachtige lentedag.

Hans Bunt (PIC)