Angelo Schut

22 maart 2009

Zaterdag 22-03-'09 was de dag dat Angelo was uit genodigt door piloot Peter Mundy om te mogen sturen in een vliegtuig.

Het was deze dag nogal winderig , en toen we bij de pilotshop aan kwamen was het nog niet zeker of het wel door zou gaan.

Maar Peter Mundy zij tegen ons dat we naar aviodrome moesten gaan en als het niet door ging zou hij ons bellen.

Toen het 16.00uur was en we niet gebeld waren zijn we naar buiten gegaan waar de dagvluchten normaal van vertrekken. om 16.15 kwam er een klein sportvliegtuigje aan gereden en Angelo's hartje ging al sneller gaan.

En ja hoor het was Peter die ons kwam ophalen de wind viel gelukkig mee.

eenmaal in de vliegtuig gingen we snel de landingsbaan op vanwaar we opstegen

toen we in de lucht waren kreeg Angelo al gauw de stuur in zij handen en de uitleg van Peter wat hij wel en vooral ook niet moest doen.

Het was voor Angelo een geweldige ervaring (en ook vanzijn ouders die achterin zaten) om voor het eerst te mogen vliegen en dan ook nog eens zelf te sturen

na een kleine 45 minuten was het spektakel voorbij en werd het stuur door Peter over genomen alvorens hij de landing inzetten

na een sublieme landing van deze aardige piloot reden we terug naar de uitkijk toren waar we netjes werden afgezet

Het was voor Angelo (en zijn ouders) een Fantastische ervaring die hij nooit meer zal vergeten dankzij de vrijwilligers van stichting Hoogvliegers