Luna Vriesema

29 maart 2009

Beste stichting hoogvliegers,

Afgelopen zondag was het dan zover, ik mocht vliegen. Eerst zouden we zaterdag vliegen, maar toen zat het weer niet echt mee, uiteindelijk mochten we dus toch al heel snel daarna, maar 1 dag, wel vliegen. Mama kwam mij om half 2 al ophalen samen met mijn grote zus Noa. Ik woon namelijk voor een tijdje even ergens anders op een woongroep. Ik was heel erg blij, maar vond het ook wel spannend, want ik had nog nooit gevlogen. Na een uurtje rijden kwamen we aan op het vliegveld van Stadtlohn. We zagen onderweg al kleine vliegtuigen boven onze auto vliegen.

Eenmaal uit de auto snel op zoek naar het vliegtuig. De piloot, de heer Mark Potter van Loon, had ons namelijk al voor de tijd foto's van het vliegtuig gestuurd, dus ik wist precies hoe deze eruit zou zien. Na een paar minuutje's wachten zagen we hem. We mochten gelijk meelopen.

Ik kreeg toen eerst de pet en het t-shirt van Stichting de Hoogvliegers, dat was helemaal geweldig want ik hou erg veel van petten. Mijn zus mocht ook een pet op, dat was natuurlijk helemaal geweldig.  Toen mochten we instappen en ik mocht voorin met de piloot. We kregen een hele mooie koptelefoon op, zodat we onderweg ook met elkaar konden praten.

Na een paar minuutje's gingen we de lucht in, dat was helemaal geweldig, want we hebben zelfs over mijn huis gevlogen, maar dat ging wel een beetje snel, dus we konden ons huis niet echt herkennen. Mijn mama vond het allemaal wel een beetje eng, want we wiebelden wel een beetje. De piloot vertelde dat dit kwam omdat we onder de wolken vlogen. Ik mocht zelf ook een beetje sturen en dan moest ik het paarse lijntje op het beeldscherm volgen.

We zijn na een half uur weer geland. We mochten toen ook nog mee tanken en daarna hebben we het vliegtuig weer teruggebracht naar zijn slaapplaats.

Hierna hebben we nog iets gedronken en kreeg ik ook nog het vlieg bewijs en een mooie sticker!. Ik en mijn zus en mama, vonden het allemaal helemaal geweldig en wij willen jullie hier dan ook nog super voor bedanken! En natuurlijk ook heel veel bedankjes voor onze piloot Mark Potter van Loon. Hij heeft alles geweldig uitgelegd, en heeft mij heel erg gerustgesteld, want ik vond het toch wel heel spannend allemaal en hij was ook nog eens super aardig!
Toen ik weer terug op de groep was, heb ik natuurlijk iedereen mijn t-shirt en pet laten zien en natuurlijk niet te vergeten het bewijs dat ik echt had gevlogen.
De pet heb ik niet meer afgedaan deze week (alleen als ik ga slapen, moet ik dat van de leidsters) en mijn t-shirt  heb ik al twee keer aan gehad deze week!

Het was een onvergetelijke ervaring! Bedankt ook namens mijn mama, want die vond het ook geweldig hoe jullie dat allemaal doen!

Groetjes Luna Vriesema