Jens Reink

02 juli 2008

Op 2 juli 2008 vloog Jens Reink de sterren van de hemel. Na de aanmelding zijn we, zoals gebruikelijk, aan de slag gegaan en op ATCBOX een oproep gedaan voor een piloot. Lokatie Lelystad. Heel snel reageerde piloot Barry Tang, dat hij Jens de Hoogvliegers ervaring ging geven.

Dankzij de samenwerking die we hebben met het themapark Aviodrome mochten wij de familie een dagje Aviodrome laten genieten waarbij het natuurlijk extra leuk is om vanuit de nagemaakte historische terminal in te stappen om vervolgens zelf te gaan vliegen.

Een dag voor de vlucht kregen we bericht van piloot Barry dat de Martinair Vliegschool (waar hij werkzaam is) het vliegtuig, brandstof- en landingsgeld kosten voor haar rekening zou nemen als sponsoring. Daarnaast zijn er ook nog 2 presentjes geregeld voor zowel Jens als zijn zusje Bo.

Het spreekt voor zich dat we de Martinair Vliegschool zeer erkentelijk zijn voor dit mooie gebaar!

Dat het een geweldige dag is geweest blijkt uit de foto's, het verslag van piloot Barry en de reaktie van de ouders. Lees snel verder......

Verslag van piloot Barry:

Aviodrome

Hoogvlieger Jens.

Woensdag 2 juli was het dan zover……., ik mocht van Jens een echte Hoogvlieger maken!!

Om 11:30 kwam ik met het vliegtuig aanrijden bij het Aviodrome waar Jens samen met zijn ouders en zus zaten te wachten.

Met een tas vol spulletjes liep ik naar ze toe om uiteraard eerst piloot Jens gedag te zeggen.

Geheel volgens de traditie heeft Jens het Hoogvliegers T-shirt aangetrokken en toen waren we er echt helemaal klaar voor.

Jens zijn vader en zus gingen ook mee in de Cessna en rond 11:45 reden wij weg bij het Aviodrome. Na de start zijn we richting Lelystad gevlogen om naar het schip de Batavia te kijken, vanaf daar heeft Jens helemaal zelf over het vliegveld richting Harderwijk gevlogen om het Dolfinarium te bekijken, daarna nog een rondje om Walibi Flevo en toen rustig aan terug richting het vliegveld.

Na het parkeren was het tijd om de overige presentjes uit te delen, uiteraard het Hoogvliegers brevet maar ook had Martinair wat in de tas gedaan voor Jens en zijn zus.

Het hele gezin heeft enorm genoten van deze vlucht en ging nog verder genieten van hun dag bij het Aviodrome.

En ik kreeg nog een mooie tekening van Bo als aandenken...

Ik vond het geweldig om met Jens te hebben gevlogen, het was mijn eerste vlucht voor stichting Hoogvliegers en hoop er nog veel te maken.

groetjes,

Barry

Ps: mijn persoonlijke dank aan Daan voor de prima coördinatie!

Reaktie van ouders:

Het was een super ervaring voor Jens.
Zijn ultieme wens is uit gekomen.
Zelf nog meer dan dat. Hij wilde graag vliegen maar kon nog niet bedenken dat hij ook zelf het vliegtuig mocht besturen.
Helemaal trots is hij over het feit dat hij nu zelf kan vliegen. Naar links en naar rechts, naar boven en naar beneden mocht hij gaan.
Het was wel jammer dat hij geen loping mocht maken van Barry, haha.
Barry was een super piloot. Hij vertelde heel veel en wist ook van alles.
De omgang met onze kinderen was echt super.
Bo kreeg ook nog een hele mooie Martinair stewardesspop. Geweldig was dat.
Jens speelt op dit moment met zijn gekregen mini airportset de dag van gisteren weer na.
Vol verhalen en een tas vol kadootjes gingen we weer naar huis.
Niet alleen Jens maar ons hele gezin heeft een superdag gehad.
We hadden een dag zonder zorgen en hebben weer als gezin met en van elkaar kunnen genieten.
Hartelijk dank voor al jullie inzet en keep up the good work.
Jullie zijn allemaal toppers!!!
Jens reaktie: "Wanneer mag ik weer.....". Dat zeggende met een grijns van oor tot oor; wat moet je daar nog aan toevoegen.
Heel veel groeten van Muriel en Co.

Klik hier voor alle foto's orgineel