Jelle Haverlag

05 april 2009

Jelle's vlucht op 5 april 2009

Hoi allemaal, ik heet Jelle en ben 7 jaar. Ik heb een jaar geleden diabetes gekregen, wat af en toe best vervelend is. Mijn moeder had op Internet gezien dat kinderen zoals ik zich konden opgeven voor een vlucht met een echt vliegtuig en dat leek me HEEL erg leuk, want ik wil later als ik groot ben astronaut worden.

Op donderdag 2 april kregen mijn vader en moeder een telefoontje van Frank dat ik de zondag daarna werd uitgenodigd om een vlucht mee te maken vanuit het vliegveld Leopoldsburg in België.

Ik ben toen met mijn vader in de auto vanuit ons huis in Mierlo naar België gereden. Omdat we wat te vroeg waren hebben we eerst een beetje rond gekeken naar alle vliegtuigen die daar opstegen en weer landden. Toen zagen we piloot Frank en piloot Rob die ons en een andere jongen (ook met diabetes) zouden gaan rondvliegen.

We kregen allebei een mooie pet op en ook nog een T-shirt van de Stichting Hoogvliegers. Daarna mochten we naar het vliegtuig. Wij gingen met Rob mee, die mij in de stoel van de co-piloot zette. Daarna ging hij het vliegtuig starten en al snel vlogen we boven België richting
Nederland.

Rob vroeg aan de mensen van vliegveld Eindhoven of we naar Mierlo mochten vliegen en dat mocht. We hebben toen twee keer een rondje gevlogen over het dorp waar ik woon en dat was leuk!

Mama, mijn broer en mijn grote zus zagen ons overvliegen en hebben een film gemaakt waar je ons ziet vliegen.

Toen we terugvlogen naar België mocht ik zelf een stukje vliegen, helemaal zelf, want Rob hield zelfs zijn handen in de lucht.

Daarna gingen we weer landen en kregen we nog een lekker glaasje drinken.

Ik vond het zo leuk dat ik vandaag (maandag) de hele dag mijn T-shirt van Hoogvliegers heb aangehouden.

Groetjes,

Jelle