Robin van de Pol

08 augustus 2008
Hallo Hoogvliegers,
Mijn naam is Robin van de Pol en ik ben 14 jaar.
Na lang heen en weer te hebben gemaild om een afspraakje te maken was het dan eindelijk zaterdag zover dat we gingen vliegen.
We zijn om half 12 richting lelystad gegaan samen met mijn vaer Herman en moeder Wia. We werden verwerkomt in het Aviodome waar ik al eerder was geweest en waar we eerst koffie en een broodjes kroket hebben gegeten.
We zaten lekker in de zon en konden zo goed kijken naar de vliegtuigjes voor een rondvlucht. Om circa 13.00 uur kwam ons vliegtuigje aantaxien met piloot Jan Lukkien.
Piloot Jan was een sympathieke man die allereerst ons wel een uur uitlegde wat er allemaal bij komt kijken alvorens we de lucht in gaan. Het weer en de weerkaarten worden bekeken, het gewicht van ons en de brandstof wordt bij elkaar geteld zodat we niet te zwaar zijn in de lucht. De kaart met de route naar Kalenberg (Weerribben) waarheen we willen vliegen wordt bekeken.
En dan is het eindelijk zover we gaan rchting het vliegtuigje. Nu heb ik alwel in een groot toestel gezeten maar nog nooit voorin en ik heb zelfs een stuurknuppel waarmee ik in de lucht zelf kan vliegen. Spannend dus.

Na hulp van een van de mensen van Aviodrome zit ik in het vliegtuig samen met mijn vader. Mijn moeder moet helaas aan de grond blijven.

1grobin

Nadat alles gechecked is gaan we naar de startbaan.
In de lucht hobbelt het toestel aardig en dit vind ik spannend. Piloot Jan gaat een stukje hoger vliegen en dat voelt beter. Na een tijdje kunnen we Kalenberg niet vinden en zitten reeds bij Steenwijk. We draaien en gaan een stukje terug.
En dan opeens zien we het huisje van mijn ome Ap en Tante Corry. Gaaf man. We klappen nog even met de wieken en vliegen dan terug via Walibi (waar we de achtbaan als een Klein rad zien) ook de koepel (blauw) van het dolfinarium in Harderwijk is goed te zien.  Dan zien we  reeds te landingsbaan en zijn we al een uur onderweg geweest.

Het was te gek. We hebben nog een frisje gedronken en ik kreeg een t-shirt van de hoogvliegers (die hebben we meteen aangetrokkken) en een diploma.

2 G

Al met al een geweldige dag.

3 G

Bedankt Hoogvliegers en piloot Jan Lukkien