Silvijn Lautenslager

26 februari 2009

Silvijn de lucht in!

26 februari 2009 was het zo ver. Silvijn mocht gaan vliegen met Stichting Hoogvliegers vanaf vliegveld Beek bij Maastricht.

Om 13.00 uur werden we welkom geheten in een grote hal die voor deze dag helemaal was omgebouwd tot een groot kinderspeelpaleis.
Gert, medewerker van sponsor Vodafone, wees ons de weg en de springkussens waren snel gevonden door Silvijn en zijn broertje Tycho. Maar er was nog veel meer te doen in de grote hal. Zo waren er acrobaten die allerlei knappe kunsten deden, konden de kinderen schilderen, mochten ze allemaal een keer een vlucht maken in de vluchtsimulator en stond er ook een echte suikerspinnen- en popcornkraam. De jongens vermaakten zich prima! En Gert hield samen met ons een oogje in het zeil.

Maar rond 15.00 uur was het dan echt zo ver. Silvijn en Tycho mochten samen met papa naar een echt vliegtuig om de lucht in te gaan. De piloot zorgde dat iedereen een mooi plaatsje kreeg en Silvijn mocht zelfs naast de piloot zitten. Het duurde even voor het vliegtuig daadwerkelijk de lucht in mocht, want het was erg druk op de startbaan maar…. na even wachten was het dan zo ver. Een spannende vlucht boven Limburg volgde. Silvijn mocht een deel van de vlucht zelf de stuurknuppel in handen houden. Nou dat was helemaal het einde natuurlijk. Het werd direct een stuntvlucht en iedereen had de grootste lol.
Om 16.00 uur was iedereen weer veilig op de grond geland en kreeg Silvijn zijn vliegbrevet van de piloot uitgereikt en werd hij een echte Hoogvliegerpiloot. Vervolgens mochten we nog bij de brandweerauto’s gaan kijken en werden er nog foto’s genomen bij een vliegtuig.

Na nog wat gedronken te hebben gingen we weer naar huis. Het was een erg geslaagde dag geweest. We willen dan ook iedereen van Stichting Hoogvliegers, medewerkers Vodafone en alle piloten en medewerkers van vliegveld Beek hartelijk danken voor deze fantastische dag!!!

Angelique Lautenslager (moeder van Silvijn)