Pieter van der Male

19 april 2009

Via via kregen we te horen dat er een stichting was die rondvluchten voor chronisch zieke kinderen verzorgt.
Na enig zoekwerk op het internet kwamen we uit bij Stichting Hoogvliegers.
Als verrassing hebben we Pieter opgegeven maar het nog niet aan hem verteld tot alles geregeld was
Dat regelen was zo gebeurd en een afspraak met de piloot Kees was snel gemaakt.
Pieter was gelijk enthousiast toen we het hem vertelde, hij vond het spannend maar had er veel zin in

Zondag 19 april was het dan zover

Om 10.15 werden we op het vliegveld midden Zeeland verwacht, Kees had net getankt en reeds het vliegtuig terug naar zijn plek voor de Aeroclub. We kregen eerst uitleg en van Kees kreeg ik een shirt en petje van Stichting Hoogvliegers.

We stegen op om 10.45 voor een rondvlucht over zeeland en mijn moeder en nichtje Annelie gingen ook mee
Het zicht was niet helemaal helder maar de zon scheen wel
Na 10 minuten in de lucht mocht ik zelf vliegen we vlogen over Neeltje Jans en de Zeelandbrug. Ik mocht bochten maken en hoger en lager gaan vliegen

Daarna ging Kees weer vliegen
Toen we terug gingen vlogen we eerst een keer laag over de landingsbaan maar gingen nog niet landen, toen maakte we een grote bocht en zijn we echt geland.
Ik vond het heel erg leuk en Kees was erg aardig
Ik kreeg ook nog een diploma

Pieter van der Male