Wout Dekkers

19 april 2009

Verslag van Hoogvlieger Wout,

Kriebels in mijn buik had ik op zondag 19 april 2009, ik zou die dag namelijk eindelijk een hoogvlieger worden. Al dagen voor de vlucht was ik zenuwachting, zou het niet regenen, zou de zon wel schijnen, en zou de vlucht wel doorgaan? Gelukkig waren de weergoden ons goed gezind, zondag 19 april 2009 was namelijk een mooie dag met veel zonneschijn.

Om 11:00 uur werden wij verwacht op vliegveld Seppe in Bosschenhoofd. Die morgen had onze piloot Hans Bunt al gebeld dat de vlucht door ging. Daarna gingen we met de hele familie, opa en oma gingen ook mee, op weg naar vliegveld Seppe. Daar aangekomen gingen we opzoek naar onze piloot, Hans Bunt. Uiteindelijk troffen we piloot Hans aan bij de verkeerstoren en kreeg ik van hem het welkomstpakket van de stichting Hoogvliegers. Hierin zaten een super tof T-shirt en een pet. Met mijn nieuwe outfit aan, nam piloot Hans ons mee naar zijn vliegtuig. Mijn zusje Sofie en mijn papa mochten ook meevliegen.

Het vliegtuig van piloot Hans is een heel mooi vliegtuig en als ik het goed heb begrepen was het een Cesna. Na de instructies mochten mijn zusje Sofie en mijn papa achterin plaatsnemen, ik mocht lekker voorin naast de piloot.

Piloot Hans startte het vliegtuig, gelukkig hadden we oorkleppen op, want het vliegtuig maakte toch wel veel lawaai. Op weg naar de startbaan, zwaaide ik nog naar mijn mamma, opa en oma. Ook zij waren wel zenuwachtig of de vlucht goed zou verlopen.

Eindelijk was het zover, piloot Hans gaf nog een extra veel gas en toen begon hij aan de spurt om op te stijgen. Super spannend,…. Voordat ik het wist zaten we in de lucht en vlogen we boven het vliegveld. Jammer genoeg bleek het daar boven in de lucht wel heiig te zijn en was het zicht beperkt. Echter dit kon de pret niet drukken, wat was het mooi daar boven in de lucht. Alle auto’s leken wel mieren, ook zagen we grote en kleine schepen op het Hollands diep. Richting Zeeland zagen we mooie bloemenvelden, met verschillende kleuren.

Het leukste van de vlucht vond ik de bochten, ook piloot Hans vertelde over al de instrumenten in zijn cockpit. Na een tijdje vroeg hij of ik ook een stukje wilde vliegen, echter dit vond ik nog te eng. Na ongeveer een half uur gevlogen te hebben, gingen we weer richting vliegveld Seppe en werd de landing ingezet. Eindelijk was ik over mijn spanningen heen en mocht ik van piloot Hans het vliegtuig uitrijden en parkeren op het vliegveld. Wat een geweldige ervaring.

Mamma, opa en oma waren blij dat wij weer met beide voeten op de grond stonden. Met zijn allen hebben we toen gezellig nog wat gedronken en ik kreeg van piloot Hans mijn Hoogvliegers Diploma.

Stichting Hoogvliegers en piloot Hans bedankt voor deze geweldige ervaring!!!

Reaktie piloot Hans Bunt

Wout de Hoogvlieger.

Zondagochtend, 19 april, met en de zon en de wind in de rug de 25 km naar Seppe gefietst om met Wout te gaan vliegen. De Cardinal klaar gezet en daarna op zoek gegaan naar de familie Dekkers. Zij waren ruim voor tijd aanwezig en waren ook een SAR begonnen vanuit de Cockpit, via de SAS om bij de havenmeester terecht te komen en daar werd ik door hen onderschept. We zijn direct naar het toestel gegaan; er moest immers gevlogen worden want Wout wilde piloot al heel lang worden! Wout voorin, zijn vader en zus achterin en….. de lucht in. Wout moest wel even wennen aan het vliegen, alles bewoog en hij vond het in eerste instantie moeilijk om met die sensaties om te gaan. Zelf vliegen was, wat hem betreft nog even niet aan de orde. Achterin werd verhaald over de  haventjes, bootjes, bollenvelden en alles wat je richting Zeeland zoal tegenkomt. Het zicht was weliswaar wat melkachtig maar voldoende om volop van de omgeving te kunnen genieten. Naarmate we langer vlogen werd Wout zekerder van zichzelf en zijn vliegcapaciteiten en tegen de tijd dat we naar final draaiden wilde hij wel zelf vliegen. Ik heb de landing toch maar zelf gedaan maar eenmaal van de baan heeft Wout naar hartenlust kunnen taxiën.  Tijdens de uitreiking van het brevet voor Wout bleek dat hij zijn ambities inmiddels wat aangepast had. Nu wil hij rockstar worden, met een private jet!Hans Bunt