Daniël Bloemendaal

01 mei 2009

Op 1 mei 2009 mocht Daniël vliegen met piloot Frans van Rossum vanaf vliegveld Teuge.

Hallo mensen van de stichting Hoogvliegers.

Een poosje geleden werd ik via een link van de stichting Hoogvliegers getipt door iemand van het forum “ouders van kinderen met een aangeboren hartafwijking”.
Daniël is geboren met een niet ontwikkelde rechter hartkamer.
Ook heeft hij ADHD, wat sinds hij daarvoor medicijnen krijgt goed onder controle is.
Kortom genoeg redenen voor een leuke opsteker dacht ik.

Na Daniël aangemeld te hebben, kregen we de volgende dag al bericht dat hij vliegen mocht.
Jee wat een verrassing.
Een paar weken geleden kwam er een mailtje van Frans. Hij wilde graag met Daniël gaan vliegen. Daniël werd helemaal rood van blijdschap en zei: echt??? Ik word helemaal warm in mijn hoofd.

Vrijdag 1 mei was het zover. Het was een stralende zonnige dag, dus dat hadden we alvast binnen.
Met zijn zessen ( Daniël, zijn moeder en wat familie) gingen we om 12.30 uur richting Teuge. Frans was er al, en we kregen een heerlijk kopje koffie.
Er werd al gelijk een hele stoere pet en een mooi T shirt uitgedeeld, die natuurlijk gelijk aangetrokken moest worden.

Nog even de route besproken, en toen samen met Frans en neef Jan naar het vliegtuig.

Na de nodige uitleg gingen ze de lucht in.

De vlucht ging richting de oude ijsselbrug. Ook heeft Daniël Frans laten zien waar hij woont, en de Julianatoren werd vanuit de lucht ook bewonderd.

Daniël kreeg na afloop nog een diploma. Dus hij is nu een echte Hoogvlieger.

Door alle indrukken was hij erg rustig, maar ’s avonds kwamen de verhalen los.

Frans en stichting Hoogvliegers, heel erg bedankt voor deze onvergetelijke ervaring.
We hebben genoten.

Daniël, en fam.