Brian van Schaijk

30 mei 2009

Zaterdag 30 mei was het zover na een korte periode van wachten. Brian is in maart ingeschreven en we hadden het geluk dat hij spoedig is uitgekozen. Brian mocht gaan vliegen met Ed, voor beidde enorm spannend omdat het voor Ed de eerste vlucht was voor de hoogvliegers en voor Brian omdat hij nog nooit in een vliegtuig heeft gezeten, gevlogen.

Voor Brian was het een enorme verassing, Brian hebben we een weekje vooraf voorzichtig geinformeerd en vervolgens vanaf de donderdag voor aanvang van de vlucht.

In eerste instantie was hij niet zo enthousiast, dit komt omdat informatie die niet visueel gemaakt wordt moeizaam een beeld kan vormen voor Brian.
Vanaf donderdag hebben we een foto van het vliegtuig laten zien. Zijn eerste reactie was letterlijk wouw wat gaaf.

Zaterdag was het zover, eenmaal aangekomen bij  Eindhoven airport was de enthousiasme enorm bij elk vliegtuig welke
Brian zag landen en opstijgen.

Brian kon niet wachten voordat hij het vliegtuig mocht betreden. Na enkele vliegtuigen uit de hangaar gehaald te hebben was er ruimte om het vliegtuig naar buiten te laten gaan, samen met Ed werd het vliegtuig naar buiten getrokken, Brian was een enorme hulp hierbij.

Na een inspectie buiten van het vliegtuig was het zover en konden we het vliegtuig betreden.

Brian was enorm enthousiast en verrast dat hij voor in het vliegtuig mocht zitten. Na eenmaal een draaiende motor was Brian zo onder de indruk dat er nauwelijks een woord uitkwam. Met de kaart op Brian zijn schoot stegen we op.

Vanuit Eindhoven naar 's hertogenbosch gevlogen om vervolgens via Helmond weer terug naar Eindhoven te vliegen. Na de landing waren Brian zijn woorden het was PERFECT.

Brian heeft het werkelijk als geweldig ervaren. Nu enkele dagen verder is het nog steeds perfect, blij met diploma welke op school natuurlijk gezien moest worden en ook met shirt en pet. Deze zijn sinds de vlucht niet meer te scheiden van Brian.

Wij, ouders van Brian en natuurlijk Brian willen stichting hoogvliegers en piloot Ed hartelijk danken voor deze mooie dag, nogmaals het was perfect!!!!!!

mvgr josefa lorenzo, moeder brian van schaijk.