Yannick de Gooijer

11 april 2009

Zaterdag 11 april was het eindelijk zover, Yannick mocht de lucht in.

Eindelijk,  omdat de vlucht reeds drie keer was verzet wegens slecht weer.

Deze dag begon echter met zon dus opgetogen gingen we naar vliegveld Hilversum dat eigenlijk in Loosdrecht ligt.

Om half drie waren we aanwezig maar we moesten nog even wachten totdat onze pilote Marielle Lugard zou komen. Dit gaf Yannick en zijn broertje Luque mooi de gelegenheid om vanaf het terras van vliegclub Hilversum te kijken hoe de zweefvliegtuigen vertrokken. Tevens vloog er een helicopter af en aan dus er was genoeg te zien.

Toen Marielle aankwam kon Yannick dan ook eigenlijk niet langer wachten maar eerst kreeg hij nog een mooie cap en t-shirt van de stichting.

Nadat ook zijn broertje te horen had gekregen dat hij ook mee mocht konden ze, inclusief papa, richting het toestel. Eventjes leek het weer nog roet in het eten te gaan gooien want terwijl we instapten viel er net een buitje op ons hoofd.

Eenmaal binnen moest iedereen snel een mooie koptelefoon op en na instructies van Marielle taxieden we naar de startbaan voor onze vlucht van een circa een half uur.

Opgetogen stegen we op en al snel zagen we in de verte de Loosdrechtse plassen en koersten we richting ons huis. Nadat we hier overheen
gevlogen waren mocht Yannick ook meesturen en vervolgden we de tocht richting Huizen.

Hierdoor vlogen we eerst over de voetbalvelden van Luque zijn club, daarna over Yannick zijn school om de tocht voort te zetten naar het
Gooimeer. Hier moest even gezwaaid worden naar de oppas van Yannick die in een flat in het Gooimeer woont.

Na een stuk de Eem gevolgd te hebben mocht Yannick scherp draaien en vlogen we weer richting Hilversum waar Marielle ons weer keurig netjes veilig op de grond zette.

Als kroon op de dag kreeg Yannick ook nog een mooi bewijs van bevoegdheid die  nu een mooi plekje heeft op zijn slaapkamer.

Wij willen dan ook graag alle vrijwilligers die deze middag mogelijk gemaakt hebben hartelijk bedanken en Marielle in het bijzonder.

Fam. De Gooijer
Hilversum