Tim Hoendervangers

20 juni 2009

Op zondag 14 juni heeft mama een aanmelding weggedaan voor de Stichting Hoogvliegers. Nog in dezelfde week belde Hans Bunt al om te zeggen dat ik mee mocht vliegen. Zo, dat was snel en meteen super spannend!!!!

We konden kiezen uit verschillende data maar ik wilde natuurlijk zo snel mogelijk. Mijn vlucht zou plaatsvinden op zaterdag 20 juni.

Wie zou ik meenemen? Nou, papa en mijn zusje Eva wilden ook wel heel erg graag.

Eindelijk was het dan zover, het was zaterdag en toen we naar Seppe reden waren er wel wat donkere wolkjes aan de lucht. Als het maar doorging en ik wist eigenlijk ook niet wat ik moest verwachten.

Oma ging ook mee naar het vliegveld.

Daar gingen we eerst op zoek naar Hans.

Hans was helemaal op de fiets vanuit zijn woonplaats naar Seppe gekomen om mij een leuke middag te bezorgen en het kriebelde al aardig in mijn buik. Trouwens bij Eva ook.

Eerst werd er wat verteld en toen gingen we de motoren starten en alle instrumenten controleren voordat we de lucht in gingen.
Daar gingen we ,eerst bij ons huis kijken en daarna via Breda naar Zevenbergen, Moerdijk en zo weer terug naar Seppe.
Ik mocht ook nog zelf vliegen van ons huis naar Zevenbergen, helemaal super!!!

Toen gingen we landen en dat vond ik helemaal spannend want Eva riep heel de tijd dat we dan kieteltjes in onze buik zouden krijgen.
Het landen ging perfect en oma en mama zaten al aan de koffie op ons te wachten. Ik vond het helemaal geweldig en ik kreeg hele leuke reacties van iedereen. Want ze waren best een beetje jaloers.

Hans , bedankt en ik wil ook nog eens gaan kijken bij een grote vliegersdag.

Groetjes van Tim

Reaktie van piloot Hans Bunt:

Tim de Hoogvlieger.

Zaterdag, 19 juni, zag het weer er best goed uit: Bewolkt, NW wind, vliegen dus. Tim had er erg veel zin in. Ik was om 12 uur in Seppe maar de familie Hoendervangers was al op zoek gegaan naar hun vlieger. Via een bezoek op de website van de Hoogvliegers wisten ze hoe ik er uit zag en ze kwamen me enthousiast tegemoet. We zijn direct naar de Cardinal gegaan en Tim, zijn zus en zijn vader namen snel plaats in het toestel. Tim wilde graag over zijn huis vliegen en dat hebben we dus ook gedaan. Na een paar rondjes om het huis zijn we gaan kijken wie er allemaal zwembaden in de tuin hadden en dat viel best mee; niet zo erg veel dus.  Tim had intussen de besturing overgenomen en uitstekend de heli’s die boven Breda vlogen ontweken. Hij heeft prima gevlogen en zijn Hoogvliegers Brevet is hij zeker waard.

Tijdens een kopje koffie na de vlucht vertelde Tim’s moeder blij verrast te zijn over de snelheid waarmee de vliegafspraak geregeld werd. Zelf dacht ze dat het wel een aantal weken zou duren voordat er iets zou gebeuren maar binnen een paar dagen was de vlucht al geregeld! Compliment dus voor de organisatie.

Ik ben in ieder geval heel blij met de cadeaubon en vooral de dames hier thuis genieten nu van de chocola!

Bye,

Hans Bunt