Seppe/Woensdrecht 1

24 oktober 2008

Verslag organisatie Seppe/Woensdracht:

Er kwam een individuele aanvraag binnen via ons Hoogvliegers Airpool systeem. Mike en Berry van Wingerden waren aangemeld en wilden vliegen vanaf Seppe. Piloot Hans Bunt nam deze vluchten voor zijn rekening en bedacht een leuk plan. Vliegen van Seppe naar luchtmachtbasis Woensdrecht en weer terug. Klein probleempje, Woensdrecht is normaal gesproken niet open voor civiele luchtvaart en zeker niet voor recreatief verkeer. Hans zou Hans niet zijn als hij het niet toch zou proberen en om een lang verhaal kort te houden:

Woensdrecht was zo enthousiast dat er spontaan een leuk dagprogramma aangeboden werd. Fantastisch! Onze doelstelling is om de kinderen een dag niet ziek te laten zijn door ze een ervaring te geven die voor de meeste normale kinderen niet is weggelegd dus een dagje (lees 30 tot 45 minuten) piloot zijn is al heel wat maar als we met hulp van diverse partijen de kinderen echt een onvergetelijke dag kunnen bezorgen dan begrijpt u wel dat we daar geen NEE tegen zeggen.

Ondertussen was er nog een individuele aanvraag van Jan van Bale die Hans 'erbij' genomen had en zo ontstond het idee om er een mini Grote Hoogvliegersdag van te maken. Woensdrecht gaf aan dat er in totaal 4 kisten konden komen. Hiervoor hadden we precies 3 dagen om het te regelen dus Hans aan de slag en Daan de Meester (vice voorzitter en organisator vliegers) ook. Probleempje, geen enkele kist op homebase Seppe was beschikbaar die dag.

Wij werken vanaf het begin samen met Wooning Aviation op Lelystad. Wij kunnen werkelijk ALTIJD een beroep doen op dit prachtige bedrijf en zeker korte termijn werk vormt geen probleem. Dus Sebastiaan Wooning (ceo) gebeld en de situatie uitgelegd. "Geen probleem, 3 kisten met 3 vliegers zijn vrijdag om 09:30 op Seppe waarbij ik zelf één vliegtuig zal vliegen", was het antwoord van Sebastiaan.

Goed, 4 vliegtuigen waren een feit, één van Hans Bunt en 3 van Wooning Aviation. Nu nog 4 extra kinderen waar we precies 2 dagen de tijd voor hadden om dat te regelen en ook dat bleek geen probleem. Patricia Reumer, onze algemene coördinator, verstaat haar vak en regelde dit.

Logistiek best een uitdaging want naast de kinderen ging de pers mee (BN de Stem) en de kinderen zaten (op een enkeling na die begeleiding nodig had) alleen in de vliegtuigjes en de ouders moesten van Seppe met de auto naar Woensdrecht rijden om ook aanwezig te kunnen zijn op de mini Grote Hoogvliegersdag. Eén kind afhankelijk van een rolstoel wat dus geregeld moest worden en toegang tot luchtmachtbasis Woensdrecht is niet heel erg eenvoudig. Alles moet vooraf bekend zijn, NAW gegevens, identiteitsnummers, etc.. etc.. Kortom, de mailserver draaide in enkele dagen overuren en er is flink gebeld maar met een goede wil, fantastische medewerking van diverse partijen is alles mogelijk als het moet.

Woensdag was alles geregeld, dit naar wens van Woensdrecht. De donderdag leende zich uitstekend om NOG wat extra's te regelen, nl:

Vliegveld Seppe: Voor elke landing die gemaakt wordt moet betaald worden (wat logisch is). We zijn zo brutaal geweest om te vragen of vliegveld Seppe ons wilde sponsoren door de landingen uit naam van de Stichting Hoogvliegers te vrijwaren van landingsgelden. Dit was mogelijk en onze dank gaat hierbij uit naar dhr. Jacobs, directeur van vliegveld Seppe.

Ook restaurant de cockpit wilde ondanks de vele verzoeken die ze krijgen mee werken door de kinderen na terugkomst van Woensdrecht een menu van friet met snack en appelmoes aan te bieden. Fantastisch want honger hadden de kinderen wel na afloop. Dank!!

En zo ontaard 1 (feitelijk 2) individuele aanvraag in een spontane mini Grote Hoogvliegersdag en nog mooier is dat we ondertussen hebben kunnen afspreken dat we dit enkele malen per jaar mogen doen op de luchtmachtbasis Woensdrecht, iets waar we natuurlijk meer dan blij mee zijn.

Stichting Hoogvliegers dankt alle mensen betrokken in dit fantastische verhaal!!