Fenna de Haan

05 juli 2009

Nadat ik op een kinderdiabetes-dag voor het eerst had gehoord over de stichting Hoogvliegers, heb ik Fenna daar direct voor opgegeven. Hoewel we haar absoluut niet als een ziek kind beschouwen, is de aandoening toch chronisch en het geeft haar toch beperkingen en rottige momenten. Ook haar grote zus heeft er altijd mee te maken dat we veel rekening met Fenna moeten houden.

Maar 5 juli hebben we daar dan een hele geweldige dag daarvoor teruggekregen!

We moesten ons om 12.00 uur melden op het vliegveld van Den Helder, waar we kennis hebben gemaakt met onze piloot Henk van Klingeren. Fenna kreeg gelijk een mooi t-shirt en een pet. Daarna gingen we in het vliegtuigje en werd alles gecheckt. We kregen de hoofdtelefoons op en daar gingen we. We vlogen over de heli-haven waarvandaan hun vader altijd vertrekt naar z'n werk, we zagen de wegen waarover we hebben gereden, de bruggen en de afsluitdijk. Ook konden we Texel en de razende bol zien en natuurlijk al die miniatuurboerderijtjes en velden die als lappendekens leken. Zodra we goed in de lucht zaten mocht Fenna meteen zelf sturen en dat ging hardstikke goed!!! In haar eigen woorden "mama, ik kan het heel goed hoor!!, ik ben nergens tegenaan gebotst!!
Helaas werd de andere dochter toch een beetje luchtziek, maar die heeft er ondanks dat toch van genoten.
Na de landing heeft Fenna ook nog een vliegbrevet gekregen van Henk.
Beste Henk, we hebben je al een paar keer bedankt, maar nogmaals, HEEEEEEL HARTELIJK BEDANKT voor deze geweldige ervaring en natuurlijk ook grote dank aan de stichting en alle vrijwilligers die zich op deze manier willen en kunnen inzetten voor alle kinderen die absoluut een hoogtepunt in hun leven verdienen!!!

Marlies, Seija en onze eigen kleine hoogvlieger FENNA!!!