Michel

19 oktober 2008

Michel de Hoogvlieger

Zondag 19 oktober is Michel een Hoogvlieger geworden!

Wat was het spannend !

Piloot Jan de Weerd nam Michel, zijn vader en zijn tante mee in een vlucht rond Budel.
Het verslag van tante Corry: Op zondag 19 oktober was het zover. We hadden afgesproken om te gaan vliegen. Michel (10 jaar) heeft nog nooit eerder gevlogen. De hele week heeft hij me steeds gebeld dat hij ging vliegen. Hij vond het fantastisch. En eindelijk was het dan zover. Zondag 19 oktober gingen we naar Eindhoven airport. Michel,Ronald W en Lea, Ik en Ronald v D en de kids waren onderweg maar konden het militaire vliegbasis niet vinden. Jorg belde op dat we beter naar Budel konden gaan ivm wat moeilijkheden in Eindhoven. Daar aangekomen werd Michel helemaal wild want hij wist dat het nu echt ging gebeuren. Jan de piloot was onderweg met het vliegtuig naar Budel. En ja daar kwam hij aan. Eenmaal geland hebben we kennis gemaakt met Jan de piloot. En toen was het grote moment daar. We mochten het vliegtuig in. Michel mocht eerst even het vliegtuig alleen verkennen en dat vond hij geweldig. Daarna mochten wij erin, Ronald W,ik Michel en Jan de piloot. Ik moet zeggen het was een geweldige vlucht en Michel heeft enorm genoten. Het opstijgen ging heel snel en ook zo het landen. Alleen ik was een beetje ziek geworden maarja ik had t voor Michel wel over. Het was een fantastische dag en Michel heeft t tot aan de dag van vandaag nog steeds over het vliegen. Het heeft dus een hele impact op hem gehad. Op school heeft hij het er ronduit over verteld. Iedereen ontzettend bedankt dat jullie Michel die kans hebben gegeven dat hij mocht vliegen in een echt vliegtuig. En natuurlijk Jorg Rademaker ook heel erg bedankt voor het regelen van de fantastische dag. En dan natuurlijk ook Jan de piloot want zonder hem hadden we niet kunnen gaan vliegen.

Bedankt allemaal!!
Groetjes van Michel en ouders en de rest die mee zijn geweest

En het verslag van Jorg Rademaker, die namens Stichting Hoogvliegers aanwezig was:

Zondag 19 oktober was de grote dag voor Michel: hij ging vliegen! Althans, dat was de bedoeling. Door verscherpte controles bij vliegbasis Eindhoven, mocht buiten de piloten niemand het terrein op. Aangezien Michel vanaf Eindhoven zou gaan vliegen, was dat een groot probleem. Echter, niet groot genoeg voor piloot Jan de Weerd: hij kwam met het plan om op vliegveld Budel af te spreken, zo'n 30 kilometer verderop. De karavaan ging dus vanaf Eindhoven onderweg naar Budel. Daar aangekomen, was Michel direct al uitgelaten over zijn vliegdag.

Even later kwam ook Jan met de PH-GWW aangevlogen, hij parkeerde het toestel recht voor het terras.

Even later kon kennis gemaakt worden met Michel, zijn vader en de regelaar: tante Corry. Nog even met elkaar gesproken en de vlucht van Michel kon beginnen. Michel met zijn vader achterin, Corry voorin. Een half uur later waren ze weer terug: Corry met gebruikte spuugzak, de rest met een grote glimlach op hun mond. Een geslaagde vlucht, die nog beter werd door het uitgereikte certificaat en natuurlijk het Hoogvliegers t-shirt!