Thomas le Duc

19 augustus 2009

Thomas de Hoogvlieger

De Stichting Hoogvliegers is erg blij met alle support die we van de Nederlandse luchtvaart mogen ontvangen. In dit geval in het bijzonder van de luchtvaartmaatschappij Martinair, die ons regelmatig op allerlei manieren te hulp komt.
Om binnen Martinair de activiteiten van de Stichting Hoogvliegers meer bekendheid te geven, hebben we dit keer een Hoogvliegertje laten vliegen met een piloot van Martinair.

martinair_logo

Piloot Barry Tang (verkeersvlieger bij Martinair en instructeur bij de Martinair Vliegschool op Lelystad) wilde graag deze vlucht voor zijn rekening nemen. Barry heeft al eerder gevlogen voor de Stichting Hoogvliegers en was vanaf het begin laaiend enthousiast.

martinair_logo

Met wat mail- en telefoonwerk werd er in no time niet alleen een vlucht voor Thomas le Duc geregeld maar ook een fantastisch bezoek aan het Aviodrome, waar altijd genoeg te beleven is.

martinair_logo

Dankzij wat extra inspanning van Barry waren er nog wat extra verrassingen voor Thomas in de vorm van kado'tjes die belangenloos beschikbaar werden gesteld door Martinair.

Lees hieronder het verslag van Thomas met enkele prachtige foto's én ook piloot Barry geeft zijn commentaar.

Hoogvlieger Thomas le Duc:

Hallo allemaal,

Hier een verslagje van mij, ik ben Thomas le Duc en omdat ik epilepsie heb, heeft mijn moeder me aangemeld bij Stichting Hoogvliegers.

Een meisje van mijn school heeft ook gevlogen en zei vertelde dit aan mijn moeder.

Gisteren op 19 augustus was het zover….. ik mocht mee gaan vliegen met piloot Barry Tang. Wat ik leuk vond was dat we een mailtje kregen vanuit Dubai! Daar zat Barry op dat moment voor z'n werk.

Ik was niet zo zenuwachtig en mijn moeder vroeg alsmaar vind je het spannend enzo, maar ik had er gewoon veel zin in.

We hadden vrij kaartjes voor het aviodrome gekregen dus met 9 mensen op pad.

Het was heel mooi weer dus konden we hopelijk veel zien.

Barry zou ons rond half vier op komen halen, dus eerst even lekker in het park rondgelopen en mooie vliegtuigen bekeken.  Ook even  in de simulator om een beetje te wennen. Het Aviodrome is echt een mooi themapark met heel veel leuke dingen. Ik heb me daar prima vermaakt. Leuk dat ik dit erbij kreeg.

Om half vier stonden we te wachten en dat duurde lang hoor, maar ineens was ie daar, toen werd ik een beetje zenuwachtig.

Barry stapte uit en ik kreeg een rugtas vol leuke spulletjes en een mooi shirt en petjes. Die deed ik meteen aan.

mac

Ik had mijn piloten zonnebril mee dus dat was goed.

mac3a

Mijn vader en broer gingen met me mee vliegen dat vond ik wel fijn. Mama ging foto’s maken.

mac2

Barry ging nog de motor testen en knopjes controleren toen konden we gaan… de startbaan op echt gaaf. Het stijgen vond ik wel een beetje eng  maar later niet meer.

We vlogen over het dolfinarium, waar we de dolfijnen zagen zwemmen in het water. Toen mocht ikzelf ook nog een stukje vliegen en dat ging denk ik best wel goed.

DSC02960

Barry had me wel verteld hoe het moest hoor.

Ook vlogen we nog over Walibi world en konden we de achtbanen zien, ik zag er wel 6.

We zagen ook nog een file omdat er een auto op z’n kant lag, en wij hoefde niet te wachten.

Toen terug naar het vliegveld en daar zagen we mijn moeder en broertje en oom en tante en neefje en nichtje aan komen rennen.

Ik vond het vet gaaf en jammer dat het weer voorbij was maar ook goed want ik had erge zweet oren. Ik mocht nog even met Barry op de foto en met iedereen bij het vliegtuig. Ik vond het echt onwijs leuk.

mac5

Ik kreeg van Barry ook nog een vliegbrevet en we zetten allebei ons handtekening erop.

mac6

Barry, Martinair en stichting hoogvliegers ook namens ons hartelijk bedankt voor deze prachtige dag, wat een ervaring voor onze kanjer en wat super dat dit mogelijk gemaakt kan worden. Iedereen was op deze dag erg enthousiast!

Hartelijk bedankt namens Thomas  en zijn ouders.

Piloot Barry Tang:

Woensdag 19 augustus was de dag dat ik van Thomas een echte Hoogvlieger mocht maken.

Het speciale was dat Martinair d.m.v. deze vlucht graag aandacht aan Hoogvliegers wilde schenken.
Als bekende van de Stichting Hoogvliegers en tevens Martinair vlieger werd ik door de Stichting benaderd met de vraag of ik deze vlucht zou willen doen.

Uiteraard!

Even na half 4 kwam ik met de  TB10 aanrijden bij het Aviodrome waar ik als een soort BN'er werd onthaald door de familie met klikkende camera's.

Na het uitdelen van het Hoogvliegers t-shirt en extra Martinair & Hoogvliegers artikelen zijn we vertrokken voor een leuke vlucht boven Flevoland.
We hebben van alles gezien, van achtbanen tot dolfijnen en uiteraard heeft Thomas ook een lekker stuk zelf gevlogen!

DSC02961

Na 45 minuten waren we weer bij het Aviodrome waar we door de gastvrije vrijwilligers en uiteraard de overige familieleden enthousiast werden ontvangen.

Als laatste hebben wij samen het Hoogvliegers certificaat ingevuld en ondertekend waardoor Thomas een officiële Hoogvlieger is geworden.

Barry