Thymo Rovers

27 oktober 2008

Thymo de Hoogvlieger

Maandag 27 oktober 2008, de dag dat Thymo Rovers de lucht in zou gaan. Eerst was er iets speciaals geregeld door de brandweer Haarlem die hem vervolgens naar Lelystad brachten. Piloot Paul Oor nam de honeurs waar!

Thymo heeft ook een weblog, klik hier >>

Verslag ouders:

Maandag 27 oktober rond een uur of half elf, werden we opgeschrikt door vele sirenes. De brandweer Haarlem arriveerde met de hoogwerker van de brandweer Hoofddorp. Tevens reed er een ambulance mee van de GGD Haarlem. Een waar tumult op ons plein. De mannen hadden koffie, thee, taart en nog veel meer lekkers meegenomen. Thymo, zijn broertje Ferre en vriendjes mochten gaan spuiten; een waar feest volgde.

Thymo en Ferre hadden een echte brandweerjas gekregen en wat oude analoge portofoons. Daarna mochten ze om de beurt in het bakje van de hoogwerker. Een ochtend om niet te vergeten. Rond de middag ging de brandweerkaravaan op naar Lelystad voor het middaggedeelte. Voor Thymo een grote verrassing! Na een rondleiding aldaar, maakte we kennis met vlieger Paul en zijn vliegtuigje. Wat leuk!!!

Een aangename verrassing, want hoe vaak zit je daar nou in. Het was even passen en meten, vooral voor papa, maar uiteindelijk ging het goed.

We stegen op en wat een uitzicht zeg!!! Paul vertelde dat het mooi helder weer was en je kon zelfs een gebouw in Apeldoorn zien! Ongelofelijk. De highlight was dat we over het Dolfinarium vlogen, wat een feest!! Meteen viel de naam Spetter, de dolfijn uit de televisieserie. Hierna terug richting vliegveld. De landing verliep gladjes, maar ja, met zo`n piloot kan dat ook niet anders. Klasse! Na ons afscheid binnen nog een rondleiding gehad en daarna in een Bentley naar huis gereden alwaar we nog een lekkere maaltijd voorgeschoteld kregen. Een dag om niet meer te vergeten, een echte hoogvlieger!!

De gevlogen route (klik op de plaatjes voor een groter formaat: