Desiree Heijligers

01 augustus 2009
Verslag van Desiree:

Zaterdag 1 augustus was het dan zover, ook ik mocht met piloot Frank van Stichting Hoogvliegers meevliegen!

Mijn broertje Maurice en mijn moeder hadden een tijdje terug al met piloot Frank meegevlogen, ze hadden een hele leuke dag gehad. Dus toen wilde ik ook wel een keer mee.

’s Middags was het dan zover. We gingen in de auto op weg met z’n drieën, mijn moeder, Maurice en ik, naar het vliegveld in Leopoldsburg in België. Ik had er erg veel zin in!

Daar aangekomen zijn we even op het terras gaan zitten en hebben we wat gedronken. Toen kwam piloot Frank eraan en heb ik ook een hoogvliegers shirt en een hoogvliegers pet gekregen, dus toen waren mijn broertje en ik helemaal in stijl, want we hadden allebei de pet en het shirt aan. Daarna zijn mijn broertje en ik mee naar het vliegtuigje gelopen om hem uit de hangar te halen.

Ondertussen heb ik wat foto’s gemaakt, want dat is een van mijn grote hobby’s. Vervolgens heb ik wat uitleg gekregen over het vliegtuigje en toen mochten we instappen!

We stegen op en zijn toen richting Valkenswaard gevlogen. We mochten helaas niet over Best, waar ik woon, vliegen, omdat er teveel zweefvliegtuigjes waren. Dus zijn we richting Geldrop en Heeze gevlogen, wat ik erg leuk was.
Ik heb ook nog een stuk helemaal zelf gevlogen, wat wel spannend was maar ook heel leuk!

Toen was het helaas alweer tijd om te gaan landen. Daarna ging Frank nog met een paar andere mensen(die wij ook kenden) vliegen, hebben we nog een drankje op het terras gedronken en heb ik mijn certificaat gekregen.

Vervolgens zijn we met zijn drieën frietjes gaan eten in een echte Belgische friettent, wat erg lekker was.

Frank: Heel erg bedankt voor deze onwijs leuke dag!

Verslag van broer Maurice:

(red. eerder gevlogen, <klik hier>)

Wij mochten voor de 2e keer mee vliegen met Frank (de piloot), en mijn zus zat voorin . Ze kan echt goed vliegen!!! Het was kei leuk, toen we circa 20 minuten aan het vliegen waren, maakte Frank een bijna verticale bocht, en slaakte mijn moeder een kreetje .
We mochten van Eindhoven alleen niet over Best heen vliegen in verband met zweefvliegers . Was echt een top dag weer .

BEDANKT FRANK

Verslag van moeder Elise:

Op zaterdag was Desiree (Maurice en ik mochten mee) uitgenodigd door piloot Frank van de Stichting Hoogvliegers voor een individuele Hoogvliegersvlucht. We werden om 15.00 uur verwacht op het vliegveld bij Leopoldsburg te België.

Smile

We waren er wat eerder, want wij hebben een hekel aan te laat komen, maar volgens mij was dat bij piloot Frank ook zo, want ook hij was er ruim op tijd. Er waren nog andere mensen die ook een vlucht met piloot Frank gingen maken. Deze mensen ken ik via een Nederlands forum en het was leuk om hen te ontmoeten.
Na even het een en ander besproken te hebben, en het invullen van de papieren, ging piloot Frank met Desiree en Maurice naar de hangar om het vliegtuig naar buiten te rijden.

Smile

Eenmaal buiten kreeg Desiree wat uitleg over hoe het werkte bij een vliegtuig met stijgen en dalen, en bochten maken. Daarna het beroemde rondje rondom het vliegtuig, toen instappen en vertrekken maar.

Ik vind vliegen altijd eng, dus ik kneep mijn handen fijn. Desiree en Maurice vroegen of ze de friteszaak, waar we die avond zouden eten, konden zien. Ik antwoordde dat we daar al voorbij waren, maar dat ik hem wel had gezien, waarop piloot Frank een bocht naar rechts maakte en zei: “dan keren we toch even”. Pff, dit had ik totaal niet verwacht en ik heb toch wel een keer heel hard “nee” gegild (wat een held hè?).

Smile

Eenmaal onderweg, nam onze piloot contact op met Eindhoven Airport, met de vraag of we boven Best, onze woonplaats, mochten vliegen. Helaas, het mocht niet, balen !@#$%^&, er waren te veel zweefvliegtuigen in de lucht. Dit viel best wel tegen, maar helaas, hier was niks aan te veranderen.

We vlogen toen over Geldrop en Heeze, waar we ook bekende gebouwen zagen, maar bij mij was de teleurstelling groot, dat we niet over Best mochten vliegen.

Na een drie kwartier landden we weer op Leopoldsburg en hadden we onze hoogvliegersvlucht gehad.

Het was een fijne, leuke dag, waar we piloot Frank en de Stichting Hoogvliegers hartelijk voor willen bedanken.