Britt van Heukelom

02 november 2008

Britt de Hoogvlieger

cessna

2 november 2008, Britt van Heukelom heeft gevlogen. Helaas geen foto's maar wel een leuk verslag.

eindhoven

Verslag Britt

Mijn vliegtocht met Stichting Hoogvliegers Op zondag 2 november 2008 was het eindelijk zo ver...ik mocht samen met mijn broers, Ties en Jon, vanaf Eindhoven Airport een vliegtocht maken. Toen we aankwamen stond de piloot Hans van de Ven al klaar. En het vliegtuig natuurlijk ook. Het was een gele Cessna met een Tweety op de staart. Eerst werd alles nagekeken en toen mochten wij het vliegtuig mee naar buiten duwen. Ik kreeg een mooi t-shirt aan van Stichting Hoogvliegers en daarna mochten we instappen. Ties en Jon eerst en ik mocht voorin naast de piloot. We kregen een koptelefoon op zodat we met elkaar konden praten maar we konden ook horen wat Hans tegen de mensen op de grond zei. Dat was wel grappig. Toen gingen we weg, ook nu werd de motor eerst getest en toen stegen we op. Dat ging wel snel. Vanaf Eindhoven vlogen we naar Oss, de stad waar wij wonen. We zagen ook de weg waar wij op gereden hadden. Boven Oss herkende we van alles. De kerk, het Jan Cunenmuseum, de school, het sportpark en ook ons huis. Het was leuk om te zien hoe klein alles dan is. Want we zaten wel 400 meter hoog. Mijn opa en oma hebben ons ook nog zien vliegen! Ik mocht het vliegtuig ook nog besturen maar dat durfde ik niet. Toen we terug waren ging de landing gelukkig ook erg goed. Het hobbelde wel erg toen we op de grond kwamen maar dat was wel grappig. We hebben het vliegtuig nog mee naar binnen geduwd en nog wat gekletst. Wij, Britt, Ties en Jon willen onze piloot Hans en Stichting Hoogvliegers heel erg bedanken voor deze leuke middag. Zeker omdat wij nog nooit hadden gevlogen! Britt van Heukelom