Perry Verduijn

12 september 2009
Ik (Perry) en mijn zus Elise gingen gisterochtend met onze ouders naar Zestienhoven.

perry1

Mijn zus heeft een verstandelijke handicap en vanaf haar 6e Diabetes, ze is nu bijna 17. Ik heb sinds 14 april Diabetes. Maar goed, wij gingen dus naar de Hoogvliegersdag.

Daar aangekomen lekker rondgelopen, tot we gingen vliegen. Wij hadden als piloot Jeroen van Duivenboden en het toestel PH-TYD (Papa Hotel - Tango Yankee Delta, ik weet het nog precies.) Dat was een Piper Cherokee Warrior.

perry2

Mijn vader en zus gingen achterin, en in zat lekker voorin. Voor mij was het voor het eerst in een vliegtuig, mijn zus heeft al een keer eerder gevlogen met een dag voor chronische zieke kinderen. Ik mocht ook al naar de startbaan taxiën. Toen gingen we om 13.11 de lucht in, mijn luchtdoop. Ik was best wel gespannen, want ja, het was voor het eerst. Maar het was zo mooi, ik wist echt niet wat ik meemaakte. Ik mocht toen we hoog genoeg zaten ook nog zelf sturen, van de I kea tot aan Scheveningen. Dat was echt het hoogtepunt.

We hadden gekozen voor route A, want wij wonen in Naaldwijk, het Westland. Route A ging richting Scheveningen en toen langs de kust. Daar was opeens veel minder wind, dus dat vloog wat rustiger. Zo zijn we dus langs de kust langs Monster en Ter Heijde gegaan. Toen zijn we om Hoek van Holland heen richting Maassluis, naar de Euromast en terug naar het vliegveld.

Daar hebben we nog een “crosswindlanding” meegemaakt, d.w.z. dat de wind haaks op de baan kwam. Daardoor zijn we wat eerder op de baan geland dan normaal. Als je 2 witte lampen hebt en 2 rode zit je precies goed. Dat zaten we eerst ook, maar de piloot zei dat we op 4 rode gingen landen, want dat was het makkelijks i.v.m. de crosswind.

Toen mocht ik nog terugtaxiën naar de ‘parkeerplaats’, op het laatst nam de piloot het nog wel even over. Toen kwamen we er weer uit, maar we gingen gelijk door in een VLM Fokker 50 vliegtuig, een Cityhopper.

perry3

Daar hebben w e een mooie vlucht van 20 minuten in gemaakt, met onder andere een rondje over de Kuip, Oud Beijerland en Capelle aan de IJssel. Daarna gingen we weer terug naar het vliegveld om te landen en gingen we nog even een rondje mee in een vrachtwagen.

We zijn van 11 tot 5 er geweest, het was echt een fantastische dag! Ik wil daarom iedereen bedanken, de politie, de marechaussee, de brandweer, de EHBO, de mensen van de roofvogels, de piloten, de chauffeurs, de stockcarmensen, de luchtverkeersleiding, de mensen van Zestienhoven, de mensen van de VLM, Vivian, die ons heeft rondgeleid en alle andere mensen, maar ook mijn ouders.

Dus nogmaals, bedankt! Groeten van Perry Verduijn(en de rest van de familie)

perry4