Maarten & Jesper Sterkenburg

06 december 2008

Na een uitnodiging ontvangen te hebben van Stichting Hoogvliegers was het dan zaterdag 6 december zover. Om 14.00 uur moesten we ons melden bij vliegveld De Kooy in Den Helder,  waar onze piloot Mark van Til ons stond op te wachten. We kregen bij aankomst een t-shirt en een mooie pet van Stichting Hoogvliegers.  Na een rondleiding door de hangar waar een heuse straaljager stond, gingen we naar buiten waar Mark zijn vliegtuig op ons stond te wachten.

Maarten mocht voorin plaats nemen naast de piloot. We kregen allemaal een headset op waardoor we met elkaar konden praten en lachen.  Na toestemming van de verkeerstoren mochten we taxien naar de baan. Maarten vroeg ‘We gaan toch niet met de taxi’? Maar Mark lag uit wat daar mee bedoeld wordt. Na alles te hebben getest en de riemen vast te hebben gemaakt, konden we vol gas de lucht in.

Wat ging dat snel zeg en wat werd alles snel klein, het lijkt wel Madurodam zei Jesper. Vanuit Den Helder vlogen we naar Callantsoog waar we wat foto’s hebben gemaakt van ons huis, super. Opa’s en oma’s stonden te zwaaien en foto’s te maken waarna we door vlogen richting Alkmaar. Wat ziet het AZ stadion er mooi uit van boven, Jesper heeft er mooie foto’s van gemaakt. Maarten mocht een klein stukje het stuur vast houden maar hield liever zijn mama vast. Na Alkmaar vlogen we via de Wieringermeer naar Texel. Daar even een kopje koffie/limonade  halen met wat lekkers, wel geweldig om zo even een bakkie te doen op Texel.

PC060194

Na de koffie vervolgde we onze reis, richting Den Helder. Onze co-piloot was nu Jesper, Mark zei, het lijkt wel of je niets anders gedaan hebt. Jesper een smile van oor tot oor en Maarten zat nu op de passagiersstoel en had grote praatjes. Helaas moesten we nu de landing alweer inzetten, en Mark zette zijn vliegtuig weer netjes aan de grond.  Na nog wat foto’s gemaakt te hebben voor het vliegtuig en met Mark zijn we weer naar huis gegaan om nog lang na te genieten van deze supergavemiddag!!!!

PC060201

We willen dan ook Stichting Hoogvliegers enorm bedanken voor deze geweldige ervaring. Op deze manier was het voor ons toch mogelijk om samen als gezin een vliegtuig ervaring mee te maken. Nogmaals bedankt hiervoor.

Groeten Marcel, Hellen
Jesper & Maarten Sterkenburg