Niek Jonkers

12 september 2009
Hoogvliegersdag 12 september Rotterdam Airport

12 september  was het zo ver. Wij mochten meedoen met de grote Hoogvliegersdag.
We moesten om 9.00 uur aanwezig zijn op Rotterdam Airport. Nadat we ons hadden gemeld en een tas vol spullen hadden gekregen met o.a. een leuk T-shirt, werden we door een meisje meegenomen naar de incheckbalie en vertelden ze ons dat we waarschijnlijk al rond 9.30 uur zouden gaan vliegen. En inderdaad na een kopje koffie en een lekkere koek waren we al aan de beurt.
Piloot Hans stond al klaar om met ons de lucht in te gaan.

niek1

We hadden veel geluk, want naast Niek, voor wie deze vlucht was georganiseerd, mochten ook zijn moeder en zijn broertje Matthijs mee de lucht in.
We liepen naar het vliegtuig. Niek mocht voorin zitten en kon met Hans communiceren via een koptelefoon.

niek3

Tijdens het rijden naar de landingsbaan legde Hans het een en ander uit over de metertjes die we op het dashboard zagen. Toen was het echt tijd om te vertrekken. We vlogen snel omhoog en hadden een heel mooi uitzicht. Het weer was prachtig. Er waren een paar wolken, maar verder was het zonnig.
We vlogen naar de kust en vlogen daar even langs tot aan Hoek van Holland. Daar gingen we via de Nieuwe Waterweg weer terug naar Rotterdam. Niek mocht daar ook even het stuur zelf vasthouden. Hij heeft zo’n 2 kilometer zelf gevlogen. Hij vond het fantastisch. Toen we weer beneden waren voelden we ons wel heel belangrijk. Er stond al een fotograaf te wachten  die ons op de foto zette. Binnen kreeg Niek nog een certificaat dat hij het als piloot goed had gedaan.

Daarna hebben we ons nog vermaakt met het aaien van de roofvogels, het vliegen met de miniatuurvliegtuigjes, het verkleden als politieagent en het geven van een vingerafdruk. Ook het schieten met echte kogels heeft veel indruk gemaakt.

niek2

’s Middags hebben we nog met een truck een ritje in Rotterdam gemaakt, hebben we brandjes geblust en zijn we huizenhoog met de brandweerladder geweest.

niek4

Al met al een dag om nooit te vergeten. Niet alleen voor Niek, onze hoogvlieger, maar ook voor zijn broertje Matthijs en wij, zijn vader en moeder.

Stichting Hoogvliegers, bedankt voor deze fantastische dag!!!!!!!!!!!!!