Roy Puister

19 september 2009
Zaterdag 19 september mocht ik dankzij Stichting Hoogvliegers naar Vliegveld Eelde, vliegen met Bart van der Horst. Ik had er heel veel zin in! Mijn moeder en een kennis hebben ook meegevlogen, mijn vader bleef aan de grond.

roy2

Het was gelukkig heel mooi weer, dus konden we heel veel zien vanuit de lucht. Het was voor ons de allereerste keer dat we in een vliegtuig zaten, dus was het extra spannend. Na het taxiën begon de vlucht. Mijn moeder vond het in het begin niet leuk, maar Bart stelde haar op haar gemak. En ik… ik mocht gelijk zelf vliegen! En dat was echt gaaf! We hebben over Appingedam gevlogen (waar we wonen) naar de Eemshaven en weer omgedraaid over Appingedam. We konden toen ons eigen huis zien!  Bart legde ons van alles uit, hoe hoog we vlogen en dat we 180 kilometer per uur gingen! Maar dat vernam je niet eens! Op de terugweg vlogen we over de Euroborg.

roy1

Het was echt geweldig!

Maar het was nog niet afgelopen. Er bleek een bekende Nederlander te komen en dat was DJ Tiesto!

Hij ging met iedereen op de foto en ging handtekeningen uitdelen.

Daarna mochten we nog in de verkeerstoren. Daar kon je zien waar vliegtuigen in de lucht vlogen en we hebben daar nog informatie gekregen.

Dit was voor ons allemaal een dag om nooit meer te vergeten!

Ik wil iedereen die aan deze dag heeft meegewerkt ook namens mijn vader en moeder heel erg bedanken!

Zonder jullie is zo’n dag onmogelijk!

Familie Puister