Brian en Glenn bij ZMVC

27 september 2009
27 september; Brian en Glenn bij de Zwaluwse Modelvliegclub.

Onze beide zoons, Brian en Glenn, waren opgegeven als Hoogvliegers voor 12 september op Rotterdam Airport. Eenmaal op het platform durfden de jongens toch niet in te stappen.
Wel enorm interessant en leuk was het zelf vliegen met de radiografisch bestuurde (indoor)vliegtuigen van de Zwaluwse Modelvliegclub. Toen het de leden van deze club duidelijk werd dat Brian en Glenn niet hadden gevlogen, werden wij spontaan uitgenodigd voor een bezoek aan hun vliegveld. Gewoon een middag vliegen met de grotere (outdoor)vliegtuigen.

Op zondag 27 september was het zover. Het was een prachtige dag, nagenoeg windstil en een heerlijk zonnetje.
Mooier kon het niet. Wij togen richting Hoge Zwaluwe, achterin de auto twee opgetogen jongens. Vandaag mocht er gevlogen worden met modelvliegtuigen.

Vanaf een afstandje konden we de vliegtuigjes al in een mooie blauwe lucht zien, de vrolijke geluiden achter in de auto werden nog eens heviger. Eenmaal aangekomen werden we hartelijk ontvangen.

model1

De vliegtuigen die er stonden, en het waren er aardig wat, werden door Glenn en Brian uitgebreid bewonderd, honderd en één vragen werden er gesteld.

Glenn was de eerste die mocht vliegen, hij deed dit samen met Ron. Ze vlogen met de Midwest, een trainer. Glenn had er zin in, vond het niet eng om te proberen.

model2

Ron startte het toestel op en eenmaal in de lucht kon Glenn het overnemen.

model3

Het gezichtje één en al concentratie, het hendeltje voorzichtig tussen de tenen en vliegen maar!! Hij vond het prachtig om te vliegen. Het vliegtuigje klom hoger de lucht in, waarop Glenn te kennen gaf maar niet hoger te gaan, dan kon hij wel eens de wolken raken!
Toen de Midwest weer geland was, vond Glenn dat wel erg jammer, het kon hem niet lang genoeg duren.

model4

Al gauw was Brian aan de beurt. Hij vond het allemaal wel heel erg spannend. Voor hem was het een geruststelling dat Ron het kon overnemen als het niet meer ging. Hij vond het eveneens erg leuk om te vliegen. Nadat hij een beetje vertrouwen had gekregen vond hij het erg stoer om te vliegen en kwam ook van zijn gezicht een vrolijke grijns af.

model5

Hij was erg nieuwsgierig naar de technische kant van het vliegen en al de apparatuur eromheen.

Er werd ook met andere vliegtuigen gevlogen. De heli en de vleugels vonden de jongens in het bijzonder erg mooi, wat kon je daar lekker mee stunten!
Er was volop bewondering voor de manier waarop Ron vloog met het 3D-vliegtuig. Glenn wilde daar ook wel even mee vliegen en was in de veronderstelling dat hij ook wel even die stunts kon uithalen, proberen maar…………Dat viel nog wel even tegen, al gauw kwam hij erachter dat het toch niet zo makkelijk was als het leek. Tja Glenn……….

De jongens hebben die dag een aantal keren mogen vliegen en vonden het elke keer weer prachtig!
Ook Sam en ik hebben erg genoten van deze middag. Wij vonden het heerlijk om te zien dat de jongens zo genoten van het vliegen, in een notendop konden we zien dat het vliegen wel meer is dan alleen het vliegen op zich. Er komt aardig wat bij kijken. Leuk was het om te zien en te horen hoe enthousiast iedereen hiermee bezig is!

model6

Na het vliegen moet er ook worden schoongemaakt.

model7

De Hoogvliegerdiploma’s worden getekend.

Tegen vijven was het uiteindelijk tijd om weer richting huis te gaan. De zon zakte, het werd wat frisser en de magen begonnen te knorren. Tijdens de rit naar huis waren de stoere verhalen niet van de lucht, heerlijk om te horen! De volgende dagen werd er op
school natuurlijk druk verteld over het vliegen en zijn we er thuis ook nog niet over uitgepraat…….!

Wij willen jullie bedanken voor deze middag, wij hebben er erg van genoten!!

Sam, Cinska, Brian en Glenn.

Reaktie van de Zwaluwse Modelvliegclub (ZMVC):

Wat de leden van de ZMVC betreft is het genoegen aan deze middag geheel wederzijds.
Wij hebben er veel plezier aan beleefd en deze air-meeting is een stimuilans om volgend jaar weer aanwezig te zijn op de Grote Hoogvliegersdag op Rotterdam Airport.

Sam, Cinska, Brian en Glenn het gaat jullie goed en tot ziens.

De leden van de Zwaluwse Modelvliegclub.