Jorrit en Douwina Bos

10 oktober 2009
De lucht in.

Begin oktober kregen wij via via te horen dat wij met Stichting Hoogvlieger de lucht in konden en omdat Douwina erg ziek is, leek het de stichting niet verstandig om lang te wachten.

IMG_1848

Zodoende was het de bedoeling om op de eerstvolgende zaterdagmorgen omhoog te gaan. Maar helaas was het weer niet goed genoeg, dus de vlucht werd uitgesteld tot de middag.

Maar in de middag was het nog te bewolkt, maar toen wij op de airstrip in Drachten waren klaarde de lucht iets op en werd besloten toch te gaan vliegen.

Het vliegtuig werd uit de hangar gehaald en alles werd in gereedheid gebracht. Voor Jorrit, Douwina en mij was dit de eerste keer dat we in een vliegtuig zaten, dus het was best wel spannend.

Zelf had ik al eens in een luchtballon gezeten, maar dit is toch anders. Wieb durfde niet, dus het kwam goed uit dat er maar drie passagiers mee konden.

Piloot Tjerk kon op alle vragen antwoord geven, want vooral Jorrit wilde van alles weten. We zijn ongeveer een half uur in de lucht geweest en hebben onze woonlaats, Sint Nicolaasga, van boven kunnen bekijken.

IMG_1827

Het was jammer dat het weer niet echt geschikt was om duidelijke foto’s te maken, maar  we hebben echt genoten en de wereld is maar klein vanuit het luchtruim. Tjerk bedankt!

Bauke, Wieb, Jorrit en Douwina Bos