Geen producten in uw winkelmandje

Madelief Stad

21 november 2009
Beste webmaster,

Gisteren hebben we samen met piloot Frank Mulder een fantastisch avontuur beleefd. Stichting Hoogvliegers heel veel dank daar voor!! Hoogvlieger Madelief en haar broer Olivier raken niet uitgepraat over het vliegen boven hun eigen huis!! Madelief heeft een brief geschreven aan de piloot met een verslag van de vlucht. Ik stuur je deze brief als bestand toe (evenals een paar foto's).

Veel groeten,

Hillebrand, Madelief, Olivier en Marjolein

Broek in Waterland, 22 november 2009

Beste Frank,

Gisteren was een feestdag! ‘s Morgens kwam eerst Sinterklaas aan in ons dorp. Daarna gingen we naar het vliegveld in Lelystad om met jou, piloot Frank Mulder van de hoogvliegers, te vliegen. Via de hangaar liepen we naar het vliegtuig. Daar kregen we een koptelefoon op. Ik mocht voorin naast jou. Door de koptelefoon hoorden we de mensen uit de verkeerstoren praten. Voor ons steeg een blauw vliegtuig op. Daarna mochten wij van de verkeersleiders opstijgen. Eerst vlogen we over het huis van de piloot in Durgerdam. Niet lang daarna vlogen we over Pampus daar zag je zwarte gaten daar stonden vroeger kanonnen. Daarna vlogen we over ons huis in Broek in Waterland. Ik kon ook de manege zien. Papa dacht dat hij Pepper zag, een pony van de manege. Daarna mocht Olivier naast de piloot. Ik ging eerst achterin zitten. Olivier mocht sturen. Als je aan de stuurknuppel trekt gaat het vliegtuig omhoog. Toen Olivier dat deed schoten we heel snel omhoog. We moesten toen heel hard lachen. Na Broek kwamen we in Hoorn. Daar zagen we in de haven een grote boot met zijn zeilen op. Vervolgens vlogen we over Enkhuizen. Frank had nog nooit van Sprookjeswonderland gehoord. Toch probeerden we Sprookjeswonderland te herkennen. Na Enkhuizen vlogen we over het IJsselmeer. We zagen de kust van Friesland en even later de landingsbaan van Lelystad. Frank taxiede ons naar het Aviodrome, een museum over vliegtuigen. Daar gingen we in de vliegsimulator. Papa en mama werden een beetje misselijk. Terwijl je een film zag ging de simulator hard op en neer. Daarna gingen we taxiën naar de hangar om onze auto op te halen.

Het was allemaal heel leuk.

Frank, super bedankt!

Veel groeten van hoogvlieger Madelief

HPIM6887mini

PS
We gaan binnenkort weer naar het Aviodrome. Misschien zien we je dan weer vliegen.