Daan Natrop

13 december 2009
Verslag vlucht Daan Natrop 13-12-2009

daan0

Piloot Frans van Rossum belde ons op om te vertellen dat Daan mee mocht met Stichting Hoogvliegers op zaterdag 28 november. Wat vonden we het jammer dat het niet doorging door het slechte weer ( storm en veel regen ). Al gauw was er een nieuwe datum gepland op zondag 13 december. Gelukkig was het weer nu wel goed, het was koud maar droog en een beetje zonnig. ’s Morgens vroeg vertrokken we met goede zin richting Teuge.

daan1

Bij aankomst hebben we warme chocomel gedronken om op te warmen. Al gauw kwam piloot Frans om ons tekst en uitleg te geven over de vlucht. Daan moest eerst nog een beetje wennen. Toen hij het t-shirt en de pet kreeg ging het al weer wat beter. Daarna gingen we naar buiten naar het vliegtuig toe. Wat was ie mooi!!!!

daan2

We ( Daan, zusje Fleur en vader Hans ) mochten plaatsnemen in het vliegtuig. We kregen instructies hoe de koptelefoon werkte. Daarna werd het spannend, want we gingen de lucht in.

daan3

daan4

Het was afwisselend bewolkt en zon. We zouden eerst over Bemmel vliegen, maar dat ging niet door, omdat in het zuiden de bewolking te laag was ( klein beetje jammer )
We genoten met volle Teuge(n) van de vlucht. Je kon met elkaar praten door de microfoon en Daan mocht af en toe een scherpe bocht maken. Het uitzicht was prachtig ( zie verder de foto’s ).

daan5

daan6

Toen ging Frans stunten. Hij zei tegen Daan ‘vind je een achtbaan leuk?’ Daan knikte en daarna doken we naar beneden en weer omhoog.  Achterin hadden we de grootste lol, maar Hans werd ook een beetje misselijk. We vlogen noordelijk over de Ijssel, over Zwolle en Flevoland. Ook leuk was dat we Walibi vanuit de lucht zagen.

daan7

Daan vond het genoeg en we gingen weer terug naar vliegveld Teuge. Piloot Frans voerde een perfecte landing uit ( we hadden ook niet anders verwacht ). Nadat er eerst nog een litertje of 25  ( hele dure ) benzine werd getankt, gingen we terug richting hangar. Jammer genoeg was de vlucht weer voorbij. Toen we uitstapten hadden we het een beetje koud. In het restaurant hebben we op de goede afloop samen met Frans nog wat gedronken. Daan kreeg nog een certificaat. Nadat we Frans hartelijk bedankt hadden, vertrokken we met een ervaring rijker richting Bemmel.
We willen de Stichting Hoogvliegers nogmaals bedanken voor de onvergetelijk dag.

Een geweldig initiatief en veel succes voor de toekomst toegewenst.

Groeten,

De familie Natrop