Kareem Meulders

19 maart 2010
Hallo allemaal,

BILD0019

Zoals beloofd zou ik jullie verslag uitbrengen over mijn vlucht vanuit Deurne.

Gisteren was het de grote dag ik ging vliegen met stichting Hoogvliegers en de piloot van dienst was Jeroen.

We hadden al een ontmoeting gehad met Jeroen in januari omdat toen op de planning stond dat we gingen vliegen maar het weer gooide roet in het eten en het begon heel hard te sneeuwen.

BILD2254

Het risico was te groot en we zouden ook geen mooi zicht hebben dus even uitstellen en wachten op mooier weer.

Het was mijn eerste ervaring met een klein vliegtuig dit is toch even anders dan met een groot. Maar gisteren was het eindelijk een super zonnige dag. We werden verwacht op de luchthaven van Deurne om 18u15 en daarna konden we richting vliegtuig vertrekken.

Ik zag er erg naar uit en voor één dag piloot te zijn. We hebben samen het vliegtuig uit de hangar gehaald.

BILD0006

Ik vond het ook heel leuk dat mijn mama en papa ook van deze vlucht kon meegenieten en met mij deze ervaring konden delen.

Ik mocht vooraan plaatsnemen en kreeg nog wat instructies van Jeroen en dan was het grote moment we vertrokken richting startbaan. Het was fantastisch het opstijgen. Daarna gingen we richting haven van Antwerpen wat een prachtig zicht was tegen de avond en zo even richting Nederland te vliegen.

En dan het grote moment ik mocht het stuur overnemen ik voelde me echte piloot.

Jeroen begeleidde me heel goed en vertelde hoe alles in zijn werk ging. We voelden ons allemaal zo vrij als een vogel even zonder zorgen “heerlijk” een gevoel om nooit meer te vergeten.

We genoten er allemaal van het zicht, de lichtjes en zoveel meer. Daarna was de tijd er om terug richting luchthaven te vliegen en het zat er bijna op. Jeroen zette de landing in en nam het stuur terug over en het was een super zachte landing en was ook prachtig met al die lichtjes. Ik vond het een super ervaring ook voor mijn mama en papa.

We willen Jeroen en stichting Hoogvliegers bedanken dat we dit mochten ervaren. Gewoon PRACHTIG!!

Veel liefs,

Familie Meulders