Kim van Balen

13 maart 2010
Op zaterdag 13 maart mocht ik met piloot Jurrien mee in het vliegtuig. Mijn vriendinnen Demi en Leonie gingen met mij mee.

kim1

Ik vond het heel leuk. We hadden afgesproken in Lelystad, bij het Aviodrome. Eerst gingen we nog even vliegtuigen kijken en zijn we in het grote KLM vliegtuig geweest. Ik kreeg een hoogvlieger T-shirt en pet en toen stapten we in het vliegtuig.

kim2

Ik had al een keer eerder gevlogen, maar voor Demi en Leonie was het de eerste keer. Dat vonden ze wel heel spannend. We hebben ook nog boven de wolken gevlogen. De afdaling vond ik het leukst, maar wel jammer dat het alweer over was. Aan het eind kreeg ik nog een hoogvliegersbrevet. Het was heel gaaf om te vliegen! Bedankt Hoogvliegers!

groetjes Kim van Balen

kim3

eventueel nog meer foto's op: flickr.com

Reaktie van Piloot  Jurriën Wouterse

Hoogvlieger; Kim van Balen (en 2 vriendinnetjes!)
Vlieger; Jurriën Wouterse
Vliegtuig; Piper PA28R-201T

Zaterdag 13 maart 2010

De zon kwam soms lekker tevoorschijn op deze dag, een forse wind kon niet beletten dat Kim en de vriendinnetjes er heel erg zin in hadden! Kim wist al een beetje wat haar te wachten stond omdat ze al een keer was mee gaan vliegen met een kennis die zijn vliegopleiding deed op Lelystad.

Uitgezwaaid door haar halve familie, kennisen en een opa en oma (van Demi) taxieden wij spoedig tussen de collectie van het Aviodome door richting de startbaan op Lelystad. Vriendin Demi maakte ondertussen mooie foto s waarvan hier in het verslag een aantal staan.

Al vlug na de start zijn we geklommen tot bijna 2 kilometer om boven de wolken wat foto s te maken, en ook wat minder last te hebben van de turbulente lucht. Een van de kids plaatste toen de mooie opmerking “wauw, zo hoog boven de wolken, zijn we nu in de ruimte?” We zijn daarna wat lager over het veluwemeer en Elburg gevlogen. Elburg is een oud vestingstadje waar je elk huisje mooi van zag. Ook bij deze vlucht zijn we nog langs het attractiepark SixFlags gevlogen. Daarna was het weer tijd om terug te gaan. Na de landing werden de sterke verhalen uitgewisselt en kreeg Kim haar Hoogvliegers diploma.

Bedankt voor de leuke vlucht, en wie weet tot snel!

-jw-

kimp1