Het Kronendak

10 april 2010
In de lucht op 10 april

Ons gezinshuis voor kinderen met een verstandelijke handicap werd door de stichting Hoogvliegers uitgenodigd om het luchtruim te kiezen. Met vijf kinderen vertrokken we op 10 april naar Lelystad.
Bij binnenkomst waren we al snel onder de indruk van de organisatie. De ontvangst was duidelijk en hartelijk. Er liepen erg veel vrijwilligers rond en er was veel materiaal aanwezig om er een prachtige dag van te maken.
We hebben genoten van de aankomst en vertrek van de vele vliegtuigjes. In de hangar was veel vermaak voor de kinderen. Met broodjes, koffie, limonade en snacks werden we helemaal in de watten gelegd. De sfeer was erg ontspannen.
Voor de kinderen kon de dag al niet meer stuk toen we in de voorste politie- en brandweerauto’s over de landingsbaan mochten rijden met achter ons een machtig mooie rij trucks en luxe wagens. Echt geweldig!!
Het allermooiste was natuurlijk de rondvlucht. De kinderen keken hun ogen uit in het vliegtuig en wij waren erg blij dat onze begeleiding verplicht was. Deze vlucht is zoveel mooier dan een vakantievlucht hoog boven de wolken.  Niet alleen voor het uitzicht maar ook door het hartelijke contact met de piloot
We kunnen nauwelijks weten hoeveel mensen en materiaal zijn ingezet om deze dag te organiseren. Er was zoveel. We weten wel dat er voortdurend iemand beschikbaar was om ons en de kinderen een onvergetelijke dag te bezorgen.
Stichting Hoogvliegers, ontzettend bedankt!!

Dorina van Beek
Nico Bijman