Transportradio

12 november 2010
Hoogvliegers On Air op Transportradio!

transportradiologo

De frequentie van uitzenden op Transportradio is vanaf nu tenminste ongeveer om het uur. Dit betekent in elk geval ten minste 12 commercial/promo's voor Stichting Hoogvliegers per dag, gedurende 7 dagen per week.

Transportradio is een onafhankelijk initiatief, dat wordt gesteund door bedrijfsleven, belangenorganisaties en overheden, waaronder Typisch Transport, Nieuwsblad Transport, Rijkswaterstaat, VERN, ANWB, KLPD, VVN, Infoplaza, Les Routiers Européens, Truckstar, TON Magazine, TTM, Trucks en DAS Rechtsbijstand. De vakbonden CNV en FNV zullen regelmatig hun medewerking verlenen aan de programma’s van Transportradio. Ook de brancheorganisaties TLN, KNV en EVO zijn positief over het initiatief.

Transportradio is voor en door de transportsector zelf en er wordt gewerkt op basis van een eigen vergunning van het Commissariaat voor de Media. Dit station wil bijdragen aan een beter imago van de transportsector, zodat er meer jonge mensen geïnteresseerd raken in transport en logistiek. Veel mensen hebben een vertekend beeld van de sector, grotendeels gevoed door negatieve berichtgeving in de media over onveiligheid op de weg, milieuvervuiling of ontduiking van de regels. Transportradio zoekt aansluiting bij het project ‘Imagoverbetering’, dat de brancheorganisaties en het ministerie van Verkeer en Waterstaat met elkaar zijn overeengekomen.

Transportradio biedt 24 uur per dag actuele Europese verkeersinformatie, weer, nieuws en muziek, in samenwerking met de eerder genoemde partners. Door de verspreiding via internet is het station ook overal te beluisteren via de computer, laptop of mobiele telefoon. Luisteraars kunnen zelf bijdragen aan de informatievoorziening door middel van een sms-bericht of e-mail naar de studio.

Luister hier naar de Hoogvliegers commercial:

{mp3remote}http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/images/media/2010/nov/Hoogvliegers-Commercial.mp3{/mp3remote}

Dezelfde commercial maar dan met beeld: