PERSBERICHT - 23 oktober 2008 - Make A Difference Day

23 oktober 2008

Persbericht 23 oktober 2008

Zaterdag 1 november:

Stichting Hoogvliegers geeft 50 chronisch en terminaal zieke kinderen de dag van hun leven tijdens Make A Difference Day in Den Haag

Norfolk terrein Scheveningen basis voor helicoptervluchten, voetballen met ADO-spelers en mobiele kinderboerderij

Den Haag, 23 oktober 2008

Tijdens de landelijke Make a Difference Day (MADD), op vrijdag 31 oktober en zaterdag 1 november, worden zoveel mogelijk mensen aangespoord één of twee dagen vrijwilligerswerk te doen. Eén van de MADD-initiatieven in Den Haag vindt plaats op het Scheveningse Norfolk terrein, waarbij 50 zieke kinderen (van 6 - 16 jaar) de dag van hun leven bezorgd krijgen. Zij kunnen die dag, samen met 10 familieleden en/of vriendjes, hun ziekte even vergeten en een helikoptervlucht maken, meerijden in een sportwagen en/of ponyrijden. Bobbie (van Ernst & Bobbie) is aanwezig om de kinderen te vermaken en er kan worden gevoetbald met een aantal profvoetballers van ADO Den Haag. Om 15.00 uur is Burgemeester Jozias van Aartsen aanwezig om samen met alle kinderen en vrijwilligers deel te nemen aan de activiteiten. De MADD activiteit op het Norfolk terrein is een besloten evenement en wordt georganiseerd door de Stichting Hoogvliegers in samenwerking met een groot aantal andere partijen.

Een onvergetelijke dag

Op zaterdag 1 november staat het Scheveningse Norfolk terrein in het teken van Make a Difference Day (MADD). Op deze dag, waarbij in heel Nederland zoveel mogelijk mensen aan vrijwilligerswerk doen, kunnen in Den Haag 50 zieke kinderen, in de leeftijdscategorie van 6 - 16 jaar, een helikoptervlucht maken, meerijden in een sportwagen en ponyrijden. Daarnaast is er een kleine mobiele kinderboerderij, compleet met konijnen, cavia's, hamsters, duiven, parkieten, krielkippen en eenden om te aaien en knuffelen. Maar ook een draaimolen, springkussen, tekenhoek en nog veel meer activiteiten. Bobbie (van Ernst & Bobbie) is aanwezig, er kan worden gevoetbald met een aantal profvoetballers van ADO Den Haag en voor hapjes en drankjes wordt gezorgd door Horecagroep Zamen. Om 15.00 uur is Burgemeester Jozias van Aartsen aanwezig om samen met alle kinderen en vrijwilligers deel te nemen aan de activiteiten.

09.00 - 10.00 uur : aankomst kinderen met familie op Norfolk terrein

10.00 - 16.00 uur : Helikoptervluchten, meerijden in een sportwagen ("banden burnen"), ponyrijden, kleine kinderboerderij, draaimolen, Bobbie (van Ernst & Bobbie), voetballen met ADO Den Haag spelers, lekkere hapjes en drankjes, live muziek (pianist), springkussen, tekenhoek en nog veel meer activiteiten

15.00 uur : Aankomst Burgemeester Van Aartsen

- korte speech voor alle aanwezigen

- vliegt mee in een helicopter met kindje en vrijwilliger

16.30 uur : Einde Make a Difference Day Den Haag

Make a Difference Day

Make a Difference Day (MADD) is een jaarlijks terugkerend landelijk evenement. Tijdens MADD doen zoveel mogelijk mensen in heel Nederland één of twee dagen vrijwilligerswerk. Collega's, klasgenoten, buren, vrijwilligersorganisaties, clubgenoten, vrienden, teamleden, vrijwilligerscentrales; iedereen die iets in zijn omgeving wil aanpakken, kan hiervoor vrijwilligers oproepen.

Over de organisatoren

De MADD activiteit op het Norfolk terrein wordt georganiseerd door Stichting Hoogvliegers, het Ronald McDonald Huis Den Haag, HOF, Stichting Vitalis, Horecagroep Zamen, Trend Forward en Smith Communicatie.

- Stichting Hoogvliegers organiseert diverse vliegdagen om speciaal voor chronisch en terminaal zieke kinderen, waarbij ze zelf mogen sturen en zich voor één dag echt piloot mogen noemen!
- In het Ronald McDonald Huis Den Haag kunnen ouders, broertjes en zusjes logeren van kinderen die zijn opgenomen in het HagaZiekenhuis, locatie Juliana Kinderziekenhuis.
- HOF Promotie Haags Vrijwilligerswerk treedt op als intermediair om partijen met elkaar in contact te brengen. HOF bemiddelt om te komen tot matches en partnerschappen.
- Ook Stichting Vitalis is een vrijwilligersorganisatie. Deze stichting houdt zich bezig met de begeleiding van kinderen van 5 tot en met 18 jaar. Columba Decoraties stelt de mobiele kinderboerderij beschikbaar.
- Horecagroep Zamen is dé voorloper op het gebied van lekker eten & drinken in de juiste ambiance en is verantwoordelijk voor de gehele catering en het entertainment tijdens MADD Den Haag.
- Evenementenbureau Trend Forward exploiteert het Norfolkterrein in Scheveningen in opdracht van de Gemeente Den Haag, stellen belangeloos het terrein beschikbaar voor deze bijzondere dag.
- Tenslotte verzorgt communicatieadviesbureau Smith Communicatie de Press Relations van deze dag.

- EINDE PERSBERICHT –