Dr. C.J. Vaillantfonds

10 september 2012
CJVaillantfonds00

De Stichting Hoogvliegers heeft een donatie ontvangen van het Dr. C.J. Vaillantfonds ter waarde van 30 vluchten met ons eigen ambulance vliegtuig. Dit stelt de Stichting Hoogvliegers in staat om 30 zeer zieke kinderen een unieke vliegervaring te verzorgen. Welke door het ziektebeeld onmogelijk is om die met een normaal vliegtuig te laten beleven. Dit zijn zeer zieke kinderen die door hun ziektebeeld alleen liggend en / of onder speciale condities mogen vliegen. Deze kinderen hoeven wij gelukkig sinds de komst van dit ambulance vliegtuig in 2011 niet meer te teleurstellen.

Het ambulance vliegtuig is geheel ingericht om comfortabel en met alle veiligheidsvoorzieningen het zieke kind de vlucht volledig te laten beleven. Deze vliegervaring wordt geheel verzorgd door een ervaren team aan vrijwilligers met professionele middelen om de ervaring optimaal te kunnen laten zijn. Zo is er een speciale brancard geïnstalleerd en gecertificeerd volgens de strengste standaarden en zijn er camera's waardoor het kind vanuit zijn/haar positie alles mee kan maken en niets hoeft te missen ! Door de donatie is voor het komende seizoen een financiële garantie voor 30 van deze speciale vluchten. Een garantie voor 30 geheel verzorgde unieke ervaringen van ernstig zieke kinderen en hun ouders welke voor altijd bij zal blijven !

Het Dr. C.J. Vaillantfonds verzorgt de recycling van edelmetalen uit overblijfselen van crematies vanuit heel Nederland. De opbrengsten van deze recycling gaan volledig naar goede doelen waaronder ook de Stichting Hoogvliegers. Hiervoor is de Stichting Hoogvliegers zeer dankbaar en wij gaan dan ook druk aan de slag voor de organisatie van 30 unieke ambulance vliegtuig vluchten !

Namens de Stichting Hoogvliegers heel erg bedankt ! ! !

Voor meer informatie over het Dr. C.J. Vaillantfonds : klik hier voor de website

CJVaillantfonds01

CJVaillantfonds02