RTV Apeldoorn

27 oktober 2013
 RTVApeldoornLogo

Apeldoorn Oud en Nu

Het programma Apeldoorn Oud en Nu van de Vereniging Oud Apeldoorn (opgericht in 1995) is al vele jaren een uitzending die geheel door leden van de vereniging wordt verzorgd. Elke zondagochtend rechtstreeks van 11.00-12.00 uur.

Wekelijks worden één of meerdere gasten uitgenodigd (al of niet lid van de VOA) die vertellen over gebeurtenissen in het Apeldoorn van vroeger maar ook over voorvallen die actueel zijn en doorgaans passen in een historisch perspectief.

De presentator is iemand van binnen de vereniging en vrijwel altijd zorgt er ook iemand van de VOA voor dat de uitzendingen technisch mogelijk zijn. In belangrijke mate bepalen de gasten, die een uur kunnen vertellen over het onderwerp, welke muziek er wordt gedraaid. Voorts doet de VOA (meer dan 2000 leden) tijdens dit uur mededelingen die hebben te maken met het wel en wee van de vereniging.

Vandaag zijn de gasten Coos Paulusma en Rini van den Brink van respectievelijk Stichting Hoogvliegers en Stichting Vogelvrij.

Luister naar het complete interview, afgewisseld met muziek.