PERSBERICHT - 27 februari 2009 - Aachen Maastricht

27 februari 2009

hoogvl_logo_small

75 chronisch zieke kinderen voor één dag piloot

27 februari 2009 – Stichting Hoogvliegers heeft op het vliegveld Aachen Maastricht 75 zieke kinderen vleugels gegeven: zij waren voor één dag piloot. Samen met de piloten en leerlingen van Stella aviation en de medewerkers van hoofdsponsor Vodafone Netherlands Foundation werd deze spectaculaire dag georganiseerd. Iedereen werkte deze dag graag samen om deze kinderen iets aan te bieden wat voor bijna niemand is weggelegd: zelf vliegen in een echt vliegtuig.

De gezinnen werden op het vliegveld opgevangen door medewerkers van Vodafone. Na het inchecken konden de kinderen zich in afwachting van hun vlucht zich in de hangar vermaken met allerlei activiteiten en alvast oefenen in één van de flight simulatoren. Stella aviation heeft hun vliegbasis, vliegtuigen en piloten beschikbaar gesteld om deze unieke dag mogelijk te maken. Alle kinderen mochten een vlucht van een half uur maken, waarbij ze ook echt zelf mochten vliegen. Daarna ontvingen zij van de piloot een heus vliegbrevet.

Jeroen Engelkes, voorzitter stichting Hoogvliegers: "Geweldig dat we vandaag weer 75 kinderen hun Hoogvliegersbrevet hebben kunnen geven; ze hebben allemaal echt zelf hun vliegtuig mogen besturen! Dit jaar zullen we, mede met de fantastische hulp van Vodafone, maar liefst 1000 kinderen voor één dag een echte piloot laten zijn; dit doen we het hele jaar door, vanaf elk vliegveld in Nederland. We willen ook de meest zieke kinderen die niet (meer) uit bed kunnen komen laten vliegen; hiervoor zal een speciaal ambulancevliegtuig worden ingezet. Uiteraard is hier veel geld voor nodig, dus we zijn hard aan het sparen!"

Stichting Hoogvliegers

De wereld van kinderen van een levensbedreigende of chronische ziekte is klein. Stichting Hoogvliegers probeert zoveel mogelijke zieke kinderen voor één dag vleugels geven. De kinderen besturen zelf een vliegtuig en zijn voor één dag piloot! In 2008 vlogen er bijna 700 kinderen, maar de ambities zijn groter. De Vodafone Netherlands Foundation is onlangs hoofdsponsor geworden van de Hoogvliegers en wil het mede mogelijk om in 2009 1.000 kinderen te laten vliegen. Kijk voor meer informatie op: www.stichtinghoogvliegers.nl.

De Vodafone Netherlands Foundation en Maatschappelijke betrokkenheid

Maatschappelijk verantwoord ondernemen en betrokkenheid is één van de pijlers in de Vodafone cultuur. Daarom is in 24 van de landen waar Vodafone actief is een Vodafone Foundation actief. De Vodafone Netherlands Foundation sponsort elk jaar goede doelen, die zich richten op jongeren die te maken hebben met een sociaal-maatschappelijke problematiek. Jaarlijks zetten vele honderden medewerkers zich vol overgave namens de Vodafone Foundation in voor fundraising of vrijwilligerswerk.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Patricia Reumer, stichting Hoogvliegers. Telefoon: 06-15123428. Email: info@stichtinghoogvliegers.nl

Met vriendelijke groet, Patricia Reumer
Coördinator Algemene Zaken