Nieuwsbrief - April 2009

19 april 2009

Inleiding

Het is even geleden dat u iets van ons heeft gehoord. Dat betekent dit keer nog meer leuk nieuws, want wat is er veel gebeurd in de afgelopen 2 maanden.

Lees maar, en veel plezier!

Mijlpaal; de duizendste hoogvlieger de lucht in

Op 4 April tijdens de grote Hoogvliegersdag in Lelystad was het zover, onze duizendste Hoogvlieger, Emma van der Meel ging de lucht in. Het leek dat niets ons meer in de weg zou kunnen staan, maar op het laatste moment werd het toch nog even spannend of het allemaal wel ging lukken…

Voor de Hoogvliegersdag op Lelystad Airport waren 100 kinderen uit de omgeving Lelystad uitgenodigd. De voorbereidingen waren perfect verlopen. We hadden een prachtige ruimte ter beschikking, die volstond met allerlei geweldige activiteiten voor de kinderen. Maar 's ochtends bleken de weersvorspellingen ineens te zijn veranderd en een dikke laag bewolking en mist maakte het zicht nihil en het vliegen voorlopig onmogelijk. Met z'n allen hielden we de weersvoorspellingen nauwlettend in de gaten, ondertussen hadden zich al tientallen kinderen in de hangaar verzameld, popelend om de lucht in te gaan. het lange wachten werd rond 15.00 's middags beloond. Eindelijk kon er dan gevlogen worden, met als hoogtepunt onze duizendste Hoogvlieger die in de Antonov 2 haar Hoogvliegers ervaring beleefde!

Voor Emma was het een geweldige dag waarop ze de gehele tijd in de spotlights heeft mogen staan. Maar natuurlijk hebben wij als organisatie net zoveel genoten van het feit dat er uiteindelijk toch nog 50 kinderen als Hoogvlieger naar huis toe zijn gegaan. Alle kinderen die niet hebben kunnen vliegen op de Grote Hoogvliegersdag in Lelystad hebben het aanbod gekregen zich via Airpool, ons individuele systeem, alsnog op te geven voor een vlucht. Daar werd natuurlijk volop gebruik van gemaakt en de eerste kinderen zijn inmiddels alsnog de lucht in gegaan.

De eerste Grote Hoogvliegersdag van dit jaar !

Op donderdag 26 februari 2009 was het zover, de eerste grote Hoogvliegersdag van dit jaar. In samenwerking met de Vodafone Foundation Netherlands en de Stella Aviation Academy werd deze Hoogvliegersdag neergezet op Maastricht Aachen Airport. 75 chronische en terminaal zieke kinderen uit de omgeving van Maastricht zijn op deze dag de lucht in gegaan. Deze dag was niet alleen voor de kinderen een bijzondere dag maar ook voor de organisatie. Tijdens de hoogvliegersdag is de officiële cheque van onze hoofdsponsor van dit jaar, Vodafone Foundation, overhandigd aan de voorzitter van Stichting Hoogvliegers.

Deze cheque ter waarde van 50.000 euro maakt het mede mogelijk dat er nog vele hoogvliegertjes zullen volgen.

De eerste dag van dit jaar was er meteen één om trots op te zijn. Ondanks dat het weer in de ochtend iets te wensen over liet, is het helemaal goed gekomen. We hebben alle 75 kinderen een hoogvliegers ervaring kunnen geven. Met dank aan Stella Aviation en Vodafone Foundation. De unieke samenwerking met deze twee partijen belooft veel goeds voor de toekomst!

Hoogvliegers Trucks een feit

Natuurlijk zijn de Hoogvliegerstrucks tijdens de Grote Hoogvliegersdagen niet meer weg te denken. Onze coördinator transport, Frank bakker, weet er tijdens elke hoogvliegersdag weer voor te zorgen dat tientallen kinderen met de vrachtwagen worden opgehaald en netjes naar elke Luchthaven worden gebracht. De chauffeurs die meerijden tijdens deze dagen zijn altijd enthousiast en willen niets liever dan onze Hoogvliegers een rondje laten rijden over het vliegveldterrein. Sinds kort is het helemaal echt, met een eigen logo voor de vrachtwagens, behoren deze nu toch echt officieel tot een onderdeel van Hoogvliegers.

3M Fonds er kan weer gestemd worden!!

Wellicht weet u het nog van vorig jaar? Stemmen tot je erbij neervalt voor het Goede Doel!

3M Nederland heeft in 2008 het 3M Fonds opgericht. Daarmee ondersteunen zij goede doelen en niet- commerciële organisaties. Tien goede doelen strijden om de hoofdprijs van 50.000 euro.

U bepaalt wie de winnaar wordt, door zoveel mogelijk stemmen uit te brengen op het goede doel van uw keuze.

Vorig jaar hebben ontzettend veel mensen ons gesteund, en eindigden we in de Top Tien; een heel mooie prestatie gezien het feit dat we toen nog niet eens één jaar bestonden! Dit jaar willen we graag opnieuw dingen naar de Hoofdprijs van € 50.000,=!

Hier de informatie over ons en HIER kunt u nu stemmen op Stichting Hoogvliegers.

Stuur deze link door naar al je vrienden/bekenden/collega’s en samen zorgen wij ervoor dat Stichting Hoogvliegers dit jaar op de eerste plaats eindigt!!

Nog een tip: Bent u aktief op een website met een forum? Roep iedereen op om te stemmen op ons.

En als u ervaring heeft met ons, wat zeker helpt is ons aanbevelen. Doe hier uw aanbeveling!!

Individuele vluchten stromen binnen

Het is bijna niet meer te geloven, maar meerdermalen per dag komen er individuele aanvragen binnen.

Sinds januari dit jaar zijn er weer zeker 60 individuele vluchten uitgevoerd!

Het Airpoolsysteem werkt perfect, en dat maakt het mogelijk om deze aanvragen in record tempo te verwerken; minder logistieke handelingen, en meer vluchten! De aanvragen blijven door heel het land binnen komen en het pilotenbestand breidt zich steeds verder uit. De tijd tussen aanmelding van een kind via de website en het maken van een afspraak om te vliegen staat op 11 minuten! Wij kunnen hier niets anders dan heel veel lof uit spreken naar alle piloten die het mogelijk maken om deze individuele hoogvliegertjes zo snel mogelijk te laten vliegen.

Onze vice voorzitter Daan de Meester heeft in het paasweekend zijn ook zijn eerste Hoogvliegertjes de lucht in laten gaan. Marlou Holla, samen met hartsvriendin Jitske van Buren was voor hem de reden om de bevoegdheid om op kleine vliegtuigen te mogen vliegen weer geldig te maken en dat zijn eerste Hoogvliegers ervaring leuk was leest u hier.

En ook zijn 2e ervaring op dezelfde dag, Wendy van Scheijndel was een succes: lees hier.

Graag maken we van de gelegenheid gebruik om Sebastiaan Wooning van Wooning Aviation hartelijk te bedanken voor het altijd klaar staan voor de Stichting Hoogvliegers. Wat we ook verzinnen, Sebastiaan en zijn medewerkers werken altijd zeer enthousiast mee en niets is te gek, ALLES kan voor het goede doel, KLASSE!!

Tevens een groot compliment voor het Aviodrome. De ontvangst van de Hoogvliegertjes is altijd keurig geregeld en de medewerking van de mensen aldaar maakt het een compleet dagje uit.

Wij vragen ons af wie het nu eigenlijk leuker heeft gevonden, Daan of de Hoogvliegertjes…

Top Daan!!

Zie deze pagina op onze website voor een flink aantal leuke verslagen van onze nieuwste Hoogvliegers.

Hoogvliegers vertegenwoordigd op verschillende evenementen

Stichting Hoogvliegers zet haar naam overal op de kaart. Zo hebben we afgelopen maart met onze stand op de vakantiebeurs op Airport Eelde in Groningen gestaan.

Op 5 april hebben we met een collecte bus op het zg. Elandrun gestaan. Een wedstrijd voor Volvo’s op het Midland circuit en natuurlijk laten wij onszelf hier ook zien. Daarnaast zijn we op verschillende evenementen te vinden. Het paasweekend stonden we bij het Aviodrome in Lelystad.

Op 18 April werd in het Gelderdome een grote spinningmarathon gehouden voor “Het goede doelen elftal”. Eén van de goede doelen is Stichting Hoogvliegers en een deel van deze opbrengst is ten goede gekomen aan onze stichting.

United Stripes

Dit “Pan-Airline evenement” bracht alle piloten en stewardessen bij elkaar brengen in één van de mooiste clubs van Nederland: Escape!

Maandag 6 april opende de deuren van de Escape in Amsterdam zich voor al het vliegend personeel van Nederland. De avond werd geopend door onze airline DJ's die zullen strijden om de titel 'Best Airline DJ'. Een deel van de opbrengst van de kaartverkoop is ten goede gekomen aan Stichting Hoogvliegers.

United Stripes, bedankt voor deze bijdrage!

Verder zullen we aanwezig zijn bij het Mid Zomer Event op vliegveld Midden Zeeland, en worden er ook aktiviteiten ontplooid t.b.v. ons.... bijvoorbeeld:

Knuffelvliegen voor Stichting Hoogvliegers.

Op zaterdag 13 juni 2009 organiseert de Dokkumer modelvliegclub voor de tweede keer "Knuffelvliegen". Op deze dag kunnen kleine kinderen van hun favoriete knuffel(s) modelvliegpiloten maken, doordat de Dokkumer modelvliegclub deze kinderen aanbiedt hun knuffels mee te laten vliegen in een aantal zeer grote modelvliegtuigen. Vorig jaar was dit evenement een groot succes, daarom heeft de Dokkumer vliegclub ervoor gekozen het evenement dit jaar weer te organiseren en daarnaast ook meteen een goed doel te steunen met dit initiatief.

Elke knuffel die de lucht in gaat wordt door de ouders van het kind voor 2,50 gesponsord. De opbrengst van al deze vluchten komt geheel ten goede aan stichting Hoogvliegers. Wij hopen natuurlijk dat er die dag zoveel mogelijk knuffels de lucht in gaan!!

Deze dag zal plaatsvinden bij de vliegclub in Dokkum . Het knuffelvliegen zal tussen 14.00-17.00 uur mogelijk zijn, voor en na die tijd wordt er vrij gevlogen.

Een leuk uitje voor u en uw kind, waarmee u naast uw eigen kind een leuke dag te bezorgen ook een bijdrage levert aan een geweldige dag voor de chronische en terminaal zieke kinderen waar Stichting Hoogvliegers zich voor inzet.

Ook het Hoogvliegersbedeltje werpt z'n vruchten af. Van elk verkocht exemplaar komt 7,50 ten goede van ons, heeft u er al één? Leuk als kado, zie hier meer informatie.

Media

Ook de afgelopen maanden hadden we niets te klagen over de aandacht die we kregen van de media . De Metro, Spits, Telegraaf en vele andere schreven weer vol lof over de afgelopen gebeurtenissen.

Beeld Reportages:

Klik hier om de reportage van RTV Maastricht te bekijken

Website met succes omgezet

Het omzetten naar een nieuw systeem (Joomla-based) voor de website is een grote vooruitgang. De website is volledig en nu nog overzichtelijker. Ook achter de schermen heeft het ervoor gezorgd dat de werkzaamheden beter zijn uit te voeren. Op dit moment zijn we nog bezig met de fine-tuning van de website, maar als gebruiker zult u hebben ervaren dat we met deze nieuwe website een grote professionaliseringsslag hebben gemaakt en de snelheid van verslagen (i.e.) toevoegen is nu maximaal.

Hoogvliegers TV

Heeft u zin om écht te genieten? Kijk dan naar onze laatste afleveringen van Hoogvliegers TV over de Grote Hoogvliegersdag op Maastricht Aachen Airport! Ons reportage-team, bestaande uit Wouter de Haan en Jorg Rademaker, weet elke keer weer prachtige reportages te maken van onze activiteiten.

‘Mini’ Hoogvliegersdag: Rotterdam, 21 februari

Op 1 november 2008 was Stichting Hoogvliegers betrokken bij de organisatie van Make A Difference Day. Op deze dag gebeurde het ons voor de eerste keer: door het slechte weer konden we niet vliegen.

Maar niet getreurd, we hebben de kinderen natuurlijk een nieuwe kans aangeboden om alsnog de lucht in te gaan en dit gebeurde op 21 februari op Rotterdam Airport.

Het is wederom fantastisch dat verschillende partijen het mogelijk maakten om deze dag op Rotterdam Aiport neer te zetten. Vliegclub Rotterdam heeft er samen met een aantal piloten voor gezorgd dat er 20 hoogvliegertjes de lucht in konden. De dag was een groot succes!

De kinderen kregen eerst een korte introductieles waarin zij geheel werden voorbereid op het echt vliegwerk. De uiteindelijke vlucht was voor de kinderen natuurlijk het hoogtepunt.

Onze dank aan Vliegclub Rotterdam die deze ‘mini’ Hoogvliegersdag tot een geweldig succes hebben gemaakt.
Onwijs bedankt!

Kunst Tombola ten bate van de Stichting Hoogvliegers

De loting heeft afgelopen februari plaatsgevonden. Helaas zijn er geen bekenden van ons onder de winnaars. Het geld wat hiermee op is gehaald is vooral bedoeld om de grote Hoogvliegersdag in Budel in het najaar van 2009, 26 september, te sponsoren.

Wat staat er te gebeuren

Er staat nog veel te gebeuren dit jaar!

• Op 9 mei Grote Hoogvliegersdag op Den Helder Airport;
  • Op 16 Mei de Grote Hoogvliegersdag op Eelde Airport Groningen;
  • Op 9 Juni Grote Hoogvliegersdag op Eindhoven Airport;
  • Op 27 Juni een bescheiden Grote Hoogvliegersdag op Drachten Airport;
  • Op 12 September Grote Hoogvliegersdag op Rotterdam Airport;
  • Op 26 September Grote Hoogvliegersdag op Budel Airport.

Daarnaast zitten wij natuurlijk nooit stil en zullen er ook de komende tijd weer vele individuele vluchten worden uitgevoerd. Naast de individuele vluchten zult u ons op verschillende evenementen door heel Nederland terug kunnen vinden ter promotie.

Wellicht ziet u ons op een van deze evenementen en anders hoort u snel weer van ons.

Slotwoord

Zoals u heeft kunnen lezen is er ontzettend veel gebeurd in de afgelopen maanden en dan hebben we het nog niet eens gehad over de enorme hoeveelheid werk door iedereen achter de schermen. We kunnen dan ook wel stellen dat stichting Hoogvliegers in sneltrein vaart groeit. Wij zijn trots op deze ontwikkelingen en willen dit graag zo voorzetten. Dit kan alleen als u ons blijft steunen en daar hebben wij het volste vertrouwen in!

Met vriendelijke groet,

Het Bestuur van de Stichting Hoogvliegers.