JCI 't Nieuwe Diep

12 mei 2009

9 mei 2009: wat een fantastische dag!

Den Helder was het toneel van twee evenementen. Stichting Hoogvliegers heeft op Vliegveld De Kooy een Hoogvliegerdag georganiseerd. Een dag waar bijna 100 kinderen een dag piloot konden zijn. Op het vliegveld stonden verschillende vliegtuigen en helicopters klaar om de kinderen een onvergetelijke dag te bezorgen.

Niet alleen Stichting Hoogvliegers was actief in Den Helder. Ook Junior Kamer 't Nieuwe Diep had een prachtig evenement georganiseerd: het Rabo Helder Street Golf. Geen golf op een keurig geprepareerde golfbaan, maar golfen op 3 locaties in de stad Den Helder. In Quelderduyn, Huisduinen en het Mariëndal waren totaal 18 hole's uitgezet waar teams van 4 personen tegen betaling naar hartelust konden golfen. Geen bekende zandbakken en kort gemaaide groene grasmatten maar in parken gecreëerde banen. De ene was soms nog gekker dan de andere. Zo moest in een bootje op het water en een rondje om de vuurtoren van Den Helder worden geslagen.

Uiteindelijk heeft het team van Rotary Schagen gewonnen. Gewonnen? Alle teams hebben gewonnen: aan het einde van de dag werd van de opbrengst een cheque van 3.500 euro uitgereikt aan Kevin Engelen van Stichting Hoogvliegers.  Daarmee is Stichting Hoogvliegers in staat om nog meer chronisch en terminaal zieke kinderen de dag van hun leven te laten bezorgen. Junior Kamer 't Nieuwe Diep, waarvan de leden ondernemende mensen zijn tot 40 jaar, zet zich in voor goede doelen. Door verschillende activiteiten wordt geld bijeen gezameld om de goede doelen te steunen.

Dat de twee evenementen op dezelfde dag vielen was min of meer toeval. Het heeft zo moeten zijn. Vanaf de golflocatie's konden de golfers de vliegtuigen over zien vliegen en dat maakte het nog mooier: weten waarvoor je bezig bent.

Het mooie weer van zaterdag maakte de dag nog mooier en beide organisatie's kunnen terugkijken op een geslaagde dag, een geslaagd evenement.

Junior Kamer 't Nieuwe Diep heeft zich graag ingezet voor Stichting Hoogvliegers.

Stichting Hoogvliegers schrijft:

We willen alles en iedereen die meegeholpen heeft aan dit evenement met zo'n prachtige opbrengst ENORM bedanken! Hartverwarmend om te lezen en te zien dat u onze Stichting zo'n warm hart toe draagt en met deze support gaan er weer veel kinderen een enorm toffe ervaring tegemoet.

Dank u wel !!!