SPREEKBEURT - Amber Werdler

20 april 2009

20 april 2009:

's Ochtends ga ik naar school en vandaag heb ik niet alleen mijn eten en drinken mee maar ook diversen spulletjes omdat ik mijn spreekbeurt ga houden. Mijn spreekbeurt gaat namelijk over de Stichting Hoogvliegers.
Nadat we met z'n allen in de kring hebben gezeten en gecontroleerd hebben wie er allemaal zijn mag ik beginnen aan mijn spreekbeurt. Voordat ik kan beginnen moet ik eerst nog even al mijn meegebrachte spullen klaarzetten zodat ik die goed kan laten zien aan de andere kinderen. Bij deze spullen zitten oa ook de posters en stickers van de Stichting Hoogvliegers die ik via Esther heb ontvangen. Ook heb ik een digitaal fotolijstje meegekregen waarop foto's van de grote Hoogvliegersdag van 4 april 2009 staan. Ik was die dag met mijn broertje Luca mee. Luca heeft epilepsie en hij was uitgenodigd voor de grote Hoogvliegersdag. Het was een superleuke dag en we hebben ondanks het slechte weer toch nog gevlogen! Nadat ik alle spullen had klaargezet kon ik beginnen aan mijn spreekbeurt. Als eerste heb ik uitgelegd wat de Stichting Hoogvliegers allemaal doet en waarvoor deze Stichting is opgericht. Ook heb ik verteld dat deze Stichting afhankelijk is van sponsoring en vrijwilligers. Daarna heb ik verteld dat de Stichting meerdere dagen per jaar speciale Hoogvliegerdagen organiseert en dat ik op 4 april samen met mijn broertje Luca naar vliegveld Lelystad mocht komen om een hele leuke dag mee te maken en dat we ook zouden gaan vliegen. Het vliegen wordt gedaan door piloten die hun vrije tijd gebruiken om te gaan vliegen met chronisch zieke kinderen. Ik heb verteld wat er allemaal op zo'n dag te doen is en daarbij heb ik ook de foto's laten zien die we op die dag gemaakt hebben. Nadat ik mijn verhaal verteld had ging ik een paar vragen stellen aan de andere kinderen om te zien of ze goed hadden opgelet. Ook konden de kinderen nog vragen aan mij stellen en dat vond ik leuk. Als laatste heb ik nog stickers uitgedeeld en heb ik aan de school gevraagd of ik de grote poster op school mocht ophangen. Dat mocht en nu hangt de poster bij ons op school aan een groot bord. Ik heb voor mijn spreekbeurt een "goed" gekregen en de juf vond het heel leuk dat ik gekozen had voor de Stichting Hoogvliegers omdat het niet bij iedereen bekend is.

Groetjes,
Amber

Stichting Hoogvliegers schrijft:

Lieve Amber,

Dit is voor ons het mooiste stukje media tot nu toe. Wat heb je dat goed gedaan zeg. We zijn allemaal heel erg trots op je. Dank je wel dat je precies goed verteld hebt wat wij als Stichting Hoogvliegers doen. Doe je je broertje Luca de groetjes??

Dikke knuffel !!