Voetbalmarathon Haagse Hout

29 mei 2009
Op vrijdag en zaterdag 29/30 mei 2009 werd op de terreinen van Voetbal Vereniging Haagse Hout een voetbalmarathon van 26 uur gehouden t.g.v. het 10-jarig bestaan van de club.

Tijdens de marathon waren er diverse acties waarvan de opbrengst ten goede zou komen aan de Stichting Hoogvliegers.
Op zaterdag waren we ter plaatse met een verkooptafel en tot onze verrassing was in elke hoek van het terrein het Hoogvliegerslogo terug te vinden.

Op het scorebord, de reclameborden en in de kantine. Als klap op de vuurpijl liepen alle spelers die meededen aan de Marathon met het Hoogvliegerslogo op hun rug.

Om 18:00 werd het laatste schot op doel met een enorme snoekduik gehouden door de keeper en klonk het laatste fluitsignaal. François (Fransoos) Geerling, speler van de Haagse Hout én penningmeester van de Stichting Hoogvliegers werd door voorzitter Danny Leijgraaff op een tafel op het veld uitgenodigd om een cheque in ontvangst te nemen. De sponsors brachten maar liefst € 5036,-- bij elkaar.

Als extra verrassing was er ook nog een cheque van € 100,-- van Stichting Mooi, vertegenwoordigd door Peter Bos.

En wat ook bijzonder was is dat verschillende Betaald Voetbalorganisaties, zoals Ajax, Feijenoord en ADO Den Haag gesigneerde shirtshebben gedoneerd. Deze shirts hebben bij een veiling veel geld voor Hoogvliegers opgebracht. De toppers waren:

ADO shirt € 160,00
Feijenoord shirt € 160,00
Ajax shirt € 130,00

Het was een prachtige dag en een geweldige opbrengst.
De Stichting Hoogvliegers kan weer meer kinderen laten vliegen dankzij de fantastische inzet van de Haagse Hout.

Klik hier voor alle foto's

En er was ook nog een reportage en interview op Den Haag FM, luister hieronder:

{mp3remote}http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/media/2009/mei/HAAGSE-HOUT.mp3{/mp3remote}

Stichting Hoogvliegers is bijzonder blij met zo'n fantastisch initiatief. Wat een prestatie en wat dan ook nog eens zulke fantastische bedragen oplevert. Aan alle bikkels en donateurs/sponsoren spreken we graag ons respect en dankbaarheid uit !! Dank jullie welALLEMAAL !!