PERSBERICHT - 24 juni 2009 - Hoogvliegers op vliegveld Drachten

24 juni 2009

Hoogvliegers op vliegveld Drachten

Eindhoven, 24 juni 2009 – Stichting Hoogvliegers, de Stichting die zich inzet voor chronisch en terminaal zieke kinderen, zal op 27 juni 2009 een Hoogvliegersdag organiseren op vliegveld Drachten. Deze dag is mede mogelijk gemaakt door de organisatie van de LKC Rally, die de opbrengsten van de rally’s in 2008 en 2009 aan de stichting doneert. Tijdens de Hoogvliegersdag krijgen de kinderen de mogelijkheid om zelf te vliegen onder begeleiding van een ervaren piloot en worden ze vermaakt door vele andere activiteiten.

De LKC Rally is een samenwerking tussen de serviceclubs Kiwanis Drachten en Lions Surhuisterveen. Eldert Huisman, organisator van de LKC Rally: “De missies van beide serviceclubs zijn ‘serving the children of the world’ en ‘we serve’. Dit betekent dat wij de omgeving willen laten zien waar de sponsorclubs zich mee bezig houden. Toen wij hoorden van het werk van Stichting Hoogvliegers, was het voor ons al snel duidelijk waar wij de sponsorgelden deze keer aan wilden besteden: de doelstellingen van de Stichting en van ons vallen compleet samen. We kunnen niet wachten tot we de blije gezichten van de kinderen mogen zien op vliegveld Drachten!”

Jeroen Engelkes, voorzitter van Stichting Hoogvliegers, vult aan: “Wij zijn ontzettend blij dat de organisatie van de LKC Rally ons wil ondersteunen. Het organiseren van een Hoogvliegersdag is een geweldige klus, maar kost helaas ook veel geld. Wij zijn daardoor blij met elke vorm van sponsoring, zeker als het zo genereus wordt gedaan als in Drachten.  Ook wij kijken uit naar de dag in Drachten, we zijn er zeker van dat het een enorm succes gaat worden.”

Over Stichting Hoogvliegers: Stichting Hoogvliegers heeft als doelstelling chronisch en terminaal zieke kinderen zelf te laten vliegen. In 2008 vlogen er bijna 700 kinderen. In 2009 gaan we minstens duizend kinderen laten vliegen. In 2010 moet dat aantal verdubbelen naar 2.000, en in 2011 willen we 2.500 kinderen laten vliegen. Ook gaan we met Hoogvliegers Europa in, want ook in andere landen willen kinderen vliegen!

Over de LKC Rally: De LKC Rally wordt in 2009 voor de vierde keer in successie georganiseerd en staat open voor alle klassieke auto’s met een bouwjaar voor 1975. Verder is er een speciale klasse voor moderne cabrio’s. De organisatie van de Rally bestaat uit een samenwerkingsverband tussen serviceclubs Kiwanis Drachten en Lions Surhuisterveen.

drachten