Benefietdag Geldrop was een SUCCES!

05 juli 2009

Benefietdag Stichting Hoogvliegers – Zo 5 Juli, Partycentrum Cocody, Geldrop

Door: Rosita Reumer

Afgelopen zondag, vond in Geldrop een Benefietdag voor Stichting Hoogvliegers plaats. Partycentrum Cocody stelde verschillende zalen en haar terras ter beschikking. En wij, studenten van de Fontys Hogeschool, brachten vele activiteiten en acts samen op deze locatie en zorgden voor alle overige zaken. Van voorbereiding, sponsors zoeken en contracteren, vrijwilligers voor deze dag regelen en organisatie van de dag tot aan de promotie en informeren van bezoekers.
Bij deze wat korte informatie over ons, ons benefietevenement en het resultaat van het evenement.

De Benefietgroep
De groep bestaat uit 5 studenten van Fontys Hogescholen. Emine Erdem van de opleiding Small Business & Retail Management, Erik Rutten van de opleiding Logistiek & Economie, Thirsa Salampessy van de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening, Thomas Touber van de opleiding Management Economie & Recht en Rosita Reumer van de opleiding Culturele Maatschappelijke Vorming.

Waarom voor Stichting Hoogvliegers
Na wat brainstorm sessies, wisten we al snel wat voor evenement het moest worden.
Ik, Rosita, voel me bij Stichting Hoogvliegers, mede omdat mijn zus Patricia Reumer hier algemeen coördinator is en daarnaast omdat het een schitterende en unieke stichting is. We wilden graag met onze groep iets organiseren waardoor we extra geld konden generen voor de stichting. En daarnaast was het subdoel, veel mensen bewust maken van het bestaan van Stichting Hoogvliegers en al het moois wat deze stichting voor chronisch –en terminaal zieke kinderen organiseert.
Na wat brainstormen was het idee van een Benefietdag geboren.

Benefietdag
Na veel organiseren en het continu zoeken naar sponsoren, was het afgelopen zondag zover. De Benefietdag stond volledig in het teken van Stichting Hoogvliegers. Er waren vele activiteiten (allemaal gesponsord), bezoekers konden deelnemen aan deze activiteiten in ruil voor een kleine donatie van 50 eurocent of een euro. De volgende activiteiten/acts waren deze dag beschikbaar: een illusionistenshow van Stephan Siro, Babsi de ballonnen clown die haar ballonnen aanbood, een springkussen, workshops boogschieten, een ritje in een oldtimer, een barbecue en een kraak de kluis programma met verschillende prijzen. En een dj zorgde voor gepaste muziek, daarnaast liepen er  nog een snoepmeisje en beroepsfotograaf rond. En speciaal voor de stichting kon er door kinderen geschilderd worden op een doek  van 2m x 3m met het thema Hoogvliegers.
Een Hoogvliegerskraam was natuurlijk ook ter plaatse, met Patricia (coördinator algemene zaken), om informatie te geven en shirts/petjes te verkopen.
Het was een dag voor jong en oud. En door deel te nemen aan onze activiteiten zorgden de bezoekers voor donaties die we aan Stichting Hoogvliegers kunnen overdragen.
Voor meer informatie over de benefietdag en de foto’s zie www.benefiethoogvliegers.tk

Resultaat
Gezien het warme weer, kwamen de bezoekers wat later. Maar ondanks het uitstekende zwembad-weer, hebben we toch zo’n 200 bezoekers gehad. De in totaal 15 activiteiten liepen niet allemaal even goed. De oldtimers, waren door het warme weer niet erg in trek. Het boogschieten daarentegen wekte bij de bezoekers meer interesse op. Ook de illusionistenshow van Stephan Siro, wist een behoorlijk aantal bezoekers te vermaken.
Dankzij de locatie (Partycentrum Cocody), konden we ook barbecue hapjes aanbieden en hier hebben ook een aantal bezoekers van genoten. Helaas, hebben we ons streefbedrag niet gehaald, vanwege een lagere opkomst dan verwacht. Uiteindelijk zijn we toch erg tevreden. Ook vooral met de hoeveelheid aandacht en naamsbekendheid die Stichting Hoogvliegers, op de dag zelf en in de regio van Geldrop, heeft genoten. Een geslaagde benefietdag voor Stichting Hoogvliegers.
We kunnen, met genoegen, zeggen dat we dankzij de benefietdag en de sponsorbedragen een mooi bedrag kunnen doneren aan Stichting Hoogvliegers. Wat natuurlijk ons uiteindelijke doel was.

Namens de Benefietgroep Stichting Hoogvliegers (Studenten Fontys Eindhoven), zal het bedrag van 1252,50 worden overgemaakt naar Stichting Hoogvliegers!!

Stichting Hoogvliegers schrijft:

Het spreekt voor zich dat we bijzonder onder de indruk zijn van wat hier georganiseerd is met GEWELDIG resultaat. Aan iedereen die hieraan heeft meegwerkt: DANK JULLIE WEL !!