Beroepenmarkt

15 augustus 2009
Grote luchtvaart-beroepenmarkt op Lelystad Airport

De belangrijkste luchtvaartorganisaties en opleidingsinstituten presenteren zich op 26 september aan schoolverlaters, werkzoekenden en opleidingoriënteerders. Ondanks de huidige economisch crisis zijn er nog steeds vacante functies in de reiswereld en veel interessante opleidingen te volgen.

LELYSTAD, 20 juli 2009 - Reismedia, de uitgever van de website Luchtvaartnieuws.nl, organiseert in samenwerking met het Nationaal Luchtvaart-Themapark Aviodrome in Lelystad op zaterdag 26 september 2009 een grote Beroepenmarkt voor de luchtvaart- en reisindustrie.

Tijdens de beroepenmarkt presenteren een keur aan bedrijven en opleidingsinstituten zich aan werkzoekenden en studenten die een baan in de luchtvaart- of reisindustrie ambiëren. Tijdens de dag zijn ook mensen uit de praktijk aanwezig om vragen van bezoekers te beantwoorden. Zo zijn er bijvoorbeeld piloten, stewardessen en luchtvaarttechnici, aanwezig in Lelystad.  Ook kan er voor 35 euro een rondvlucht worden gemaakt in een Gippsland GA8 Airvan waar passagiers uitleg krijgen van de piloot hoe een vlucht in zijn werk gaat.

De beroepenmarkt start om 10.00 uur en sluit de deuren weer om 17.00 uur. Naast het evenement kan ook het Luchtvaart-Thema park Aviodrome van binnen en van buiten bekeken worden. Kortom, voldoende mogelijkheden om een dag veel te leren en te beleven.

Om tegen een gereduceerd tarief toegang tot de beroepenmarkt en het themapark te krijgen, dienen geïnteresseerden zich met voor- en achternaam, adres en woonplaats aan te melden via de website www.luchtvaartnieuws.nl/beroepenmarkt.

Registratie is een voorwaarde om te worden toegelaten tot de beroepenmarkt. De adviesleeftijd is vanaf 16 jaar. De entreeprijs voor de beroepen- en opleidingen markt gecombineerd met toegang tot het Luchtvaart-Themapark bedraagt 10 euro. Voor een bezoek aan het museum alleen betalen bezoekers 15,75 euro.

Bezoekers betalen aan de kassa van de Aviodrome. Bezitters van een museumjaarkaart hebben kosteloos toegang tot het Luchtvaart-Themapark; om ook toegang te krijgen tot de beroepenmarkt dient men zich vooraf aan te melden via Luchtvaartnieuws.nl. Museumjaarkaarthouders betalen vier euro voor toegang tot de banen- en opleidingenmarkt.

De bedrijven, organisaties en opleidingen die zich tot op heden hebben aangemeld om zichzelf op een actieve wijze te presenteren zijn:

-          KLM Flight Academy
-          TU Delft Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek
-          Nayak Aircraft Services
-          Koninklijke Luchtmacht
-          Vakbond Nederlands Cabinepersoneel (VNC)
-          Qualitair Aviation Holland
-          European Pilot Selection & Training (EPST)
-          Nederlandse Luchtvaartschool (NLS)
-          ABN AMRO pilotendesk
-          VTOC Fokker
-          Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL)
-          EAA Pilot Training
-          Aircrew Training Center
-          Stella Aviation Academy
-          AIS Flight Academy
-          ATC-Comm Aviation Communication & ICAO aviation language testing
-          Dutch Aviation Group
-          Schellinger Piloten Training
-          Martinair Vliegschool
-          KLM city hopper (techniek)
-          transavia.com (techniek)
-          Martinair (techniek)
-          Hogeschool Tio
-          Deltion College Zwolle
-          World Class Aviation Academy
-          International Centre for Aviation
-          Air Service Limburg Flight Academy
-          Dutch Flight Academy
-          ROC Flevoland
-          Dutch Maintenance and Repair Association (techniek)
-          Egnatia Aviation uit Griekenland
-          Vliegende start college
-          Stichting Hoogvliegers
-          Reismedia

De organisator verwacht hier de komende weken nog nieuwe bedrijven aan toe te voegen.

Meer informatie? info@reismedia.nl

Reismedia BV Tel: 0343 531310