Nieuwsbrief - Maart 2008

25 maart 2008

Nieuwsbrief: Maart 2008

Beste geïnteresseerde van de Stichting Hoogvliegers,

In deze nieuwsbrief aandacht voor de volgende zaken:

• - Grote Hoogvliegersdag Eindhoven
  • - Individuele Hoogvliegersdagen
  • - Organisatiestructuur
  • - Media
  • - Website
  • - Sponsors
  • - Slotwoord

Grote Hoogvliegersdag Eindhoven

Op 22 maart jongstleden hebben we er met z’n allen voor gezorgd dat 60 kinderen uit de omgeving van Eindhoven maar liefst 2 keer hebben kunnen vliegen; één keer met de grootste dubbeldekker van de wereld (een Antonov-2), en één keer waarbij ze helemaal zelf mochten sturen!

Onze speciale dank voor de totstandkoming van deze dag gaat uit naar de Ronde Tafel 37, die de hele dag heeft gesponsord, en naar Eindhoven Airport, die alle medewerking, en meer, heeft gegeven op heel veel fronten!

Kijk voor een uitgebreid verslag, met TV-reportages en reacties van de kleine Hoogvliegertjes, op deze pagina

Een fantastische en ook vermoeiende dag getuige deze prachtige foto:

© Phox Photo

Individuele Hoogvliegersdagen
Sjoerd de Hoogvlieger

Er was wat geduld nodig qua weer maar uiteindelijk heeft Sjoerd zijn Hoogvliegers ervaring gehad op 5 maart vanaf Lelystad.

Wederom een schitterende ervaring en dat leest en ziet u op de 'individuele hoogvliegers' pagina.

"Piloot Daan Douma en Sjoerd doen de vluchtvoorbereiding"

Daphne & Stephanie de Hoogvliegers

Ook ontvingen we een aandoenlijk mailtje van Stephanie met het verzoek haar vriendinnetje Daphne een keer te laten vliegen. Ook daarmee zijn we aan de slag gegaan en als verrassing voor beiden hebben de vriendinnen zondag 30 maart SAMEN een Hoogvliegers ervaring gehad vanaf Teuge.

Piloot Robert Bisschops doet verslag met foto's en een filmpje op de 'individuele hoogvliegers' pagina.

"Stephanie & Daphne met hun verdiende vliegbrevet"

.
Organisatiestructuur

De Stichting Hoogvliegers begint steeds volwassener vormen aan te nemen; processen worden geoptimaliseerd, de onderlinge taakverdeling wordt steeds beter gedefiniëerd, en de verschillende functies worden door mensen uit het hele land met ongelooflijk veel inzet en enthousiasme ingevuld.

Ook aan de organisatiestructuur wordt hard gewerkt; hiervoor krijgen we hulp van we een heuse organisatie-adviseur, die continu bezig is om kritisch te kijken naar punten die verbeterd kunnen worden. Deze optimalisatie-slag geldt niet alleen voor de voorbereiding van de verschillende Grote Hoogvliegersdagen, maar ook voor de uitvoering ervan (het is die meneer die met dat kladblok overal aantekeningen van maakt!). Daarnaast zijn we erg blij met de adviezen op juridisch- en belastingtechnisch gebied.

Media

We blijven de media betrekken bij onze activiteiten, door ze zo vaak mogelijk uit te nodigen om bij de Hoogvliegersdagen aanwezig te zijn. Wel stellen we altijd als eis, dat publicatie van de verslagen pas achteraf plaatsvindt; dit omdat we in het verleden hebben gemerkt dat er anders mensen, uit pure nieuwsgierigheid naar deze kinderen, op de Hoogvliegersdagen afkomen. Dit proberen we te voorkomen door niet vantevoren zaken aan te kondigen in de pers.

Ook proberen we, als er gaatjes over zijn in de vliegtuigen, de pers mee te laten vliegen. Hiermee bereiken we niet alleen dat er een zo goed en compleet verslag, met mooie impressies en reacties, kan worden gemaakt, maar ook dat we vaak een prominente plek krijgen in de media.

Een goede relatie met deze media is voor ons erg belangrijk; het betekent enerzijds dat we steeds meer bekendheid krijgen bij het Nederlandse publiek, en anderzijds dat we steeds makkelijker sponsors kunnen bereiken en overtuigen ons te steunen.

Media aandacht blijft voor ons erg belangrijk daar we altijd nog zoekende zijn naar sponsoren die ons op de lange termijn ook willen helpen. Zowel bij de 'grote' Hoogvliegersdagen als de individuele was pers aanwezig en resulteerde deze maand in deze publiciteit:

• Geschreven media voor de maand maart:

• 28 maart 2008 Luchtvaartnieuw
    • 25 maart 2008 Eindhovens Dagblad
    • 23 maart 2008 Omroep Brabant
    • 18 maart 2008 Groot Eindhoven
    • 05 maart 2008 Soeps
    En niet te vergeten de fantastische reportage van RTV10 over de Hoogvliegersdag te Eindhoven:
    • rtv 10 regionieuws
    Klik < hier > voor deze media artikelen

Het hoeft niet te worden toegelicht: de website ziet er fantastisch uit!

We krijgen veel complimenten over de inhoud en de opmaak van onze website, en we zijn er erg trots op! Er wordt letterlijk elke dag gewerkt aan het verbeteren en verfraaien van de site, en we zien dat het gemiddeld aantal bezoekers dat de site per dag bezoekt, in de afgelopen maanden ruim is verdubbeld. Overigens zijn op- of aanmerkingen ter verbetering altijd welkom.

Email de webmaster

Sponsors

Het gaat goed! We zijn erg blij met bedrijven en individuele sponsors en donateurs. Letterlijk elke Euro is welkom, en vindt zijn weg naar ons doel: het zelf laten sturen van een vliegtuig door de chronisch- en terminaal zieke kinderen.

Dit alles onder ons motto: “Elke Euro de lucht in!”

Sponsoring bestaat trouwens niet alleen maar uit geld; we maken ook dankbaar gebruik van bedrijven die hun middelen ter beschikking stellen (denk aan catering, voertuigen of diensten), en van mensen die geheel belangeloos hand- en spandiensten verrichten, of binnen hun netwerken kijken of ze bedrijven ertoe kunnen bewegen de Stichting Hoogvliegers te steunen.

Slotwoord

In Nederland leven, afhankelijk van de definitie, ongeveer 250.000 chronisch zieke kinderen. Het doel voor 2008 is, om 400 kinderen te laten vliegen en zich, voor één dag, een echte piloot te laten noemen; op de middellange termijn streven we ernaar dit aantal te verdubbelen.

We gaan door op de weg die we vorig jaar zijn ingeslagen, en blijven rekenen op de steun van het groeiend aantal vrijwilligers en sponsors dat ons zo geweldig helpt.

Mocht u zelf, of in uw omgeving, mogelijkheden zien om ons te –laten- steunen, met geld of op andere manieren, dan bent u van harte welkom om met ons contact op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Het Bestuur van de Stichting Hoogvliegers.