Kanjers Wilhelmina Kinderziekenhuis piloot voor één dag. De film is af!

31 oktober 2009

Op zaterdag 31 oktober zijn twee kinderen (Max en Wessel jeuh) van het Wilhelmina Kinderziekenhuis (UMC Utrecht) voor één dag piloot.

IMG_6735

Ze vlogen van Lelystad naar Utrecht om daar rondjes te vliegen boven hún ziekenhuis, met aan de staart een banner met wervingsboodschap: het WKZ zoekt kanjers!

De kinderen zijn op zoek naar nieuwe medewerkers voor hun ziekenhuis voor het Kinderhartcentrum in het Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ) daardoor zijn dertig kinderverpleegkundigen, intensive care-kinderverpleegkundigen, operatieassistenten en anesthesiemedewerkers nodig. En die zijn hartstikke moeilijk te vinden. Met hun opvallende ‘kanjercampagne’ gaan de kinderen vanuit het WKZ, zélf op zoek naar kanjers van nieuwe medewerkers.

De kinderen hadden de dagen ervoor al een radiocommercial mogen opnemen. En ze hebben posters gemaakt, busbestickering en een spotje op het grote videoscherm op het Centraal Station van Utrecht. De kanjers van het WKZ proberen op alle mogelijke manieren duidelijk te maken dat operatie- en verpleegkundig personeel moet solliciteren bij hún ziekenhuis.

En aan zo een geweldig initiatief, daar doet de Stichting Hoogvliegers natuurlijk aan mee! En hoe kun je beter aandacht vragen dan met een hele grote banner rondjes te vliegen boven Utrecht!

IMG_6608

Boven het Wilhelmina Kinderziekenhuis spraken de piloten en kinderen in de vliegtuigjes ook nog eens vanaf het dakterras via de luchtvaart radio met de kinderen in het ziekenhuis.

IMAG0150

Speciaal daarvoor was een 'scanner-freak' van de website www.ATCbox.com die zichzelf Berendbotje noemt, naar het Wilhemina Kinderziekenhuis gekomen met allerlei apparaten. Dolle pret! We hebben daar een opname van. Een van de vragen was: "waarom vliegen jullie?" zegt de piloot "omdat we vanmiddag toch niks beters te doen hadden". Nou ja zeg!  Ook deden Sanne en Chartlotte van Eekhoorn de groeten aan Max.

Luister hier naar het geluidsfragment...

Het schijnt overigens dat Hoogvlieger Max een 'low pass' heeft gemaakt over het dakterras van het Wilhelmina Kinderziekenhuis (dat is hard en superlaag ergens overheen crossen ) Ook werd er met een omweg terug gevlogen want een van de Hoogvliegers wilde even de groeten doen in Leusden.

IMG_7272

{wmvremote width="640" height="480"}http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/images/media/2009/okt/de-vliegende-kanjers-van-het-wkz.wmv{/wmvremote}

Op de website van de Stichting Hoogvliegers is via live videostreaming het vertrek en de aankomst op Lelystad te zien. Dat was fijn, want een van de tantes die toevallig in een ander ziekenhuis lag, kon alles via internet volgen. Kijk maar.

{wmvremote width="640" height="480"}http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/images/media/2009/okt/kanjers.wmv{/wmvremote}

De avonturen van de kanjers zijn te volgen via hun eigen blog: www.kanjersvanhetwkz.nl. Nadeel is wel dat er daarvoor cameramensen (Niels die ook nog eens misselijk werd) mee moesten en daardoor de vader van Hoogvlieger Wessel niet meekon. En om nou piloot Joop achter laten, zodat Wessels vader mee kon, leek de organisatie niet zo een zo heel erg verstandig idee. Alhoewel... Hoogvlieger Max maakte als piloot een mooie landing. Als je goed klijkt zie je hem!

IMG_6520

Maar we lossen het op: want door hun harde werk voor het Wilhelmina Kinderziekenhuis hebben Max en Wessel het verdiend om gewoon nog een keer met papa en mama naar een Grote Hoogvliegersdag te komen. Ze kunnen dan hun T-shirt al aan doen: want Max en Wessel zijn de enige echte Kanjer Hoogvliegers!

IMG_7367

Klik hier voor een paar leuke en mooie foto's!!

De vluchten werden mede mogelijk gemaakt door Wooning Aviation (vluchten met kinderen) , Wings over Holland (banner towing) en Sand Air (banner)!