Nieuwsbrief - Oktober 2008

19 december 2008

Nieuwsbrief: Oktober 2008

Beste geïnteresseerde van de Stichting Hoogvliegers,
In deze nieuwsbrief aandacht voor het volgende:
  • Voorwoord
  • Comité van Aanbeveling
  • Grote Hoogvliegersdagen
  • Individuele Hoogvliegersdagen
  • Promotie materiaal
  • Airpool
  • Global Fun Flight Day
  • Sponsor activiteiten
  • Marathon van Eindhoven
  • Samenwerkingen
  • Media
Voorwoord
2 oktober bestonden we formeel één jaar. Terug kijkend op dat jaar zijn we trots op het bereikte resultaat. Voorzichtig hadden we als doelstelling om 300 tot 400 kinderen te laten vliegen in het eerste jaar, het werkelijke aantal ligt nu op 631. De bedoeling was minimaal 1 grote Hoogvliegersdag, dat zijn er 6 geworden en er komen er nog 2, misschien 3 voordat het jaar om is. De groei qua naamsbekendheid heeft ongekende vormen aangenomen. Niemand van ons had kunnen en durven dromen van zo'n succes en met steeds meer mogelijkheden is de motivatie om hiermee door te gaan 200%
De agenda voor de rest van 2008 en van 2009 is op een aantal concrete data na bekend en vind u op de website: Agenda 2009 >>

Zo'n agenda volbrengen is alleen mogelijk met een strakke organisatie en daar werken we tussen alle bedrijven door heel erg hard aan.
Middels deze nieuwsbrief brengen we u graag weer op de hoogte van ontwikkelingen en aankomende events.

Comité van Aanbeveling
6 oktober j.l., hebben we een aantal leden van het Comité van Aanbeveling verder kennis laten maken met de Stichting Hoogvliegers middels een presentatie tijdens een lunch. De aanwezigen toonden veel interesse en gaven aan behoorlijk onder de indruk te zijn van het bereikte resultaat. Ook zij zien potentie in de Stichting en hebben naast advies ook aangegeven op andere vlakken met raad en daad bij te zullen staan. De eerste formele afspraken zijn gemaakt en we zijn bijzonder blij met de extra mogelijkheden die dit biedt. Zodra er dingen concreet zijn of worden zult u hierover bericht worden via de website en/of volgende nieuwsbrieven.
.

Grote Hoogvliegersdagen

Seppe - Luchtmachtbasis Woensdrecht

Er stonden voor de maand oktober geen grote Hoogvliegersdagen geplanned. Toch is er een mini Grote Hoogvliegersdag geweest, spontaan geïnitieerd door Hans Bunt.

Hans is piloot en draait mee in ons Airpool systeem. Na een aanmelding van 2 broertjes om te vliegen vanaf Seppe, had Hans het plan opgevat om de 2 vluchten te combineren met een overland vlucht. De één vliegt heen en de ander terug. Leuke manier om aanvragen te combineren. Woensdrecht leek Hans wel een leuke maar daar Woensdrecht normaliter gesloten is voor civiele (en zeker recreatieve) luchtvaart heeft Hans eerst contact gezocht met de authoriteiten op Woensdrecht om te kijken of het mogelijk was een landing te maken op Woensdrecht.

We werden compleet verrast met de spontane mogelijkheden. Woensdrecht heeft naast toestemming, geheel op eigen initiatief, een dagprogramma voor de kinderen in elkaar gezet en om dankbaar gebruik te maken van deze mogelijkheid is er in record tijd geregeld (3 dagen) dat er 4 vliegtuigen vanaf Seppe met 7 kinderen naar Woensdrecht gevlogen zijn. Een dankwoord aan Sebastiaan van Wooning Aviation is hier op z'n plaats want in 3 dagen tijd 3 vliegtuigen met vliegers regelen is bijna onmogelijk maar niet als het op Wooning Aviation aankomt. Een fantastische partner waar we echt altijd een beroep op kunnen doen.

Op Woensdrecht hebben de kinderen een leuke rondleiding genoten, mee mochten met de brandweer en ook echt een spannend avontuur beleefd hebben waarbij er een brand geblust moest worden. Een fantastische ervaring en nog mooier, Woensdrecht heeft aangegeven dat er in de toekomst altijd mogelijkheden liggen om dit soort dingen te regelen.

Er is ook media aandacht geschonken aan deze dag en een erg goed verslag stond in het dagblad BN de Stem de volgende dag.

Klik hier voor het artikel >>

Uiteraard komen we zelf ook met een uitgebreidt verslag waarbij o.a. deelnemende piloten verslag doen. Stichting Hoogvliegers is vertegenwoordigd door onze Algemeen Coördinator, Patricia Reumer, en ook zij doet dan verslag. De verslagen van deze dag komen op dit moment binnen; u vindt ze hier >>

Den Haag - Make A Difference Day (1 november 2008)

Zaterdag 1 november zal de Make A Difference Day plaats vinden en daar is de Stichting Hoogvliegers ook aanwezig. Tijdens deze dag laten in heel Nederland alle vrijwilligersorganisaties zien wat ze doen. De Stichting Hoogvliegers zal 50 kinderen laten vliegen met 2 helicopters vanaf het Norfolk terrein. Aanwezig zullen zijn burgemeester Jozias van Aartsen, profvoetballers van ADO Den Haag, Ernst (van Bobbie), vrachtwagens, sportauto's, een mobiele kinderboerderij, draaimolens en nog veel meer!

In het persbericht wat verzonden is staat alle informatie en dat dit een fantastische dag gaat worden is duidelijk. Verslag van dit evenement vindt u na afloop op onze website en in een volgende nieuwsbrief komen we daar graag op terug.

Persbericht: Make A Difference Day >>

Luchtmachtbasis Volkel (12 november 2008)

Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan ook weer een spontane dag op 12 november a.s. 23 kinderen zijn uitgenodigd om op de vliegbasis Volkel een kijkje te komen nemen. Ook dit belooft een leuke dag te worden waar we uiteraard verslag van zullen doen.

Individuele Hoogvliegersdagen

Het aantal individuele Hoogvliegersdagen groeit. Dit is met name te danken aan het Airpool systeem waarbij vraag en aanbod elkaar vinden en er automatisch afspraken gemaakt worden om te gaan vliegen. Daarnaast regelen we ook buiten het Airpool systeem nog zgn. individueeltjes. De verslagen van deze dagen vindt u altijd meteen op onze site.

Voor het overzicht van de Individuele Hoogvliegertjes verwijzen we u graag naar deze pagina op onze website >>

Wat we zien is dat vliegers zelf initatieven ontplooien zoals bv. piloot Jurgen Looman die het voor elkaar heeft dat er op Hoogeveen geen landingsgelden in rekening gebracht worden wat voor ons natuurlijk erg gunstig is. En zo regelen vliegers zelf, zonder dat we hier om vragen, op vliegvelden extra's. Bv. het verhaal Patrick Vrouwenvelder waar een flink aantal partijen op het vliegveld Midden Zeeland ervoor gezorgd hebben dat Patrick niet alleen een vlieg ervaring kreeg maar ook brandweerman mocht spelen, rond mocht kijken in hangars waar vliegtuigen onderhouden worden en zelfs een eigen placemat kreeg van de restauranthouder ter plaatse. Of het verhaal Bas Leliefeld die graag vanaf Twente wilde vliegen. Twente bleek lastig en dan is er spontaan iemand (Hans Hennekes) die de organisatie van deze dag op zich neemt. Dit is voor ons erg prettig werken!. We vragen nergens om maar het spreekt voor zich dat we dit soort initiatieven bijzonder waarderen.

Ook is er in oktober wederom een vruchtbare samenwerking met de de stichting de Oppepper geweest waarbij een wens in vervulling is gegaan. Hierop komen we volgende maand terug.

Promotie materiaal

Brochure

Dankzij een fantastische sponsoring van Drukkerij Brügemann beschikken we over een grote oplage van onze vernieuwde brochure. Deze brochure kunt u online bekijken en mocht u een aantal exemplaren willen ontvangen dan zien we uw mail graag tegemoet.

Zie hier de Hoogvliegers brochure online >>

Erg blij zijn we met het feit dat luchtvaartmaatschappij transavia.com bereid is gevonden deze folder door de stewards en stewardessen te laten uitdelen aan de passagiers. Op deze manier bereiken we een nog groter publiek, transavia.com vervoert per jaar ruim 5 miljoen passagiers die nu allemaal kennis maken met de Stichting Hoogvliegers. Veel passagiers willen zelfs aan boord al contant geld schenken om de kinderen te laten vliegen; er wordt dan verwezen naar de folder waar het rekeningnummer vermeld staat.

Exclusieve Hoogvliegerspet

Naast het welbekende en fel begeerde Hoogvliegers T-shirt is er dankzij de inspanning van Patricia Reumer nu ook een exclusieve Hoogvliegerspet. Na lange voorbereiding en geduld qua levering ontvingen we vorige week de pet die we aan de toekomstige Hoogvliegertjes zullen geven. De pet is van hoge kwaliteit, precies nagemaakt vanuit ons logo en het logo zelf is mooi geborduurd op de voorkant.

We bezig om deze pet en andere gadgets straks aan te kunnen bieden via de website dus als u interesse heeft, nog even geduld a.u.b.

Airpool

Sinds de lancering van ons eigen Airpool systeem zien we steeds meer aanvragen binnen komen, soms 2 tot 3 per dag, en het is fantastisch om te zien hoe er gereageerd wordt door piloten.

Er zijn nu 228 piloten ingeschreven piloten en in één maand kregen we al 28 aanvragen van kinderen. Deze vluchten hebben deels al plaatsgevonden of zijn geplanned voor november.

De recordtijd tussen de aanvraag en de acceptatie van een vlucht staat nu op 17 minuten! Eigenlijk niet normaal dat wanneer er een aanvraag binnenkomt, er binnen 17 minuten een vlieger is die de aanvraag accepteert en een afspraak heeft gemaakt met het kind. Dit overtreft ook onze verwachting van het systeem.

Nog even ter verduidelijking: Op de website ziet u het plaatje Meld je hier aan wat veranderd naar Voor een droomvlucht:

Klikken op dit plaatje brengt u naar de informatie pagina over het Airpool systeem van waaruit het middels een paar klikken te regelen is (een droomvlucht aanvragen). Zeg het voort.

Global Fun Flight Day

Wist u dat er een gelijksoortige organisatie als die van ons bestaat in Australië? Wij wisten dit niet maar we zijn blij verrast dat er een gelijksoortig initiatief bestaat aan de andere kant van de wereld.

Fun Flight Foundation heeft ons benaderd en gevraagd of we mee willen werken aan een werelddag waarbij er, in diverse landen over de hele wereld op één en dezelfde dag, 1000 kinderen het luchtruim zullen kiezen. Deelnemende landen zijn: Australië, Zuid-Afrika, Noord-Amerika, India en Nieuw-Zeeland. Ook in Nederland dus want in een eerste gesprek met deze collega is besloten hier onze medewerking aan te verlenen. Volgend jaar jaar zal er onder de noemer Global Fun Flight Day een werelddag georganiseerd worden waarbij wij als vertegenwoordigers van Nederland 100 kinderen zullen laten vliegen. Uiteraard houden we u daarvan op de hoogte.

www.funflight.org

Sponsor aktiviteiten

We zijn erg blij met steeds meer spontane initiatieven die mensen en/of verenigingen organiseren met als doel sponsorgelden te werven voor de Stichting Hoogvliegers.

Zo komt de spinningmarathon eraan georganiseerd door onze eigen Frank Bakker op 8 november. Tevens zijn we benaderd dat er op 31 januari 2009 een erg grote spinning marathon georganiseerd wordt met 3500 spinningbikes en 12.000 deelnemers in het Gelredome waarbij wij als goed doel van mogen gaan profiteren. Er komt een benefiet voetbaltoernooi, en dankzij inzet van mensen die binnen hun werkomgeving ons als goed doel aandragen zijn we bij diverse grotere partijen (bv. Rabobank) ook spontaan het doel voor financiële ondersteuning.

Het behoeft geen uitleg dat me met elke vorm van sponsoring blij zijn en we hopen dat dit soort spontane initiatieven blijven bestaan hetgeen ons helpt de doelstelling te garanderen en ook te waarborgen voor de langere termijn.

Marathon van Eindhoven

12 oktober werd de traditionele marathon van Eindhoven gelopen. Patricia Reumer, onze Algemene Coördingator, greep dit evenement aan om voor sponsoring te zorgen. Diverse lopers hebben 1800,- euro bij elkaar gelopen waar we vanzelfsprekend meer dan blij mee zijn. We willen de deelnemers bij deze hartelijk danken voor de inzet!!

Klik hier voor het verslag van Patricia en leuke foto's >>

Samenwerkingen

ANWB Medical Air Assistance

Na een gesprek op het hoofdkantoor van de ANWB Medical Air Assistance is afgesproken dat  de ANWB Trauma helicopter (Lifeliner) daar waar mogelijk ingezet zal worden op Hoogvliegersdagen.

Tevens praten we nu om te kijken of we krijgen we een artikel in de Kampioen kunnen krijgen. Dit ANWB blad heeft een oplage van 4,5 miljoen stuks!!

Daarnaast verkoopt de ANWB in hun winkel een hele leuke 'knuffelhelicopter' waarvan de opbrengst volledig ten goede komt aan de Stichting Hoogvliegers. Allemaal zaken waar we meer dan blij mee zijn.

Zilveren Hoogvliegertje

L-kwadraat, een juwelenfabrikant, gaat ons logo (het lachende vliegtuigje) in 3D maken van zilver. Dit kan dan bv. aan een bedel-armband of ketting gehangen worden. De winst van de opbrenst van verkoop komt ten goede aan Stichting Hoogvliegers. Zodra dit een feit is zullen we u informeren zodat u, desgewenst, ook zo'n bedeltje kunt aanschaffen.

Media

Een overzicht van artikelen die in diverse (interne) media verschenen zijn afgelopen maand waarbij extra aandacht voor het fantastisch artikel van Jacqueline Vollebregt die naast piloot ook columnist is voor het piloten vakbondsblad Op de Bok:

25/10/08
Op de Bok >>
25/10/08
BN DeStem >>
17/10/08
Off chocks transavia.com >>

Deze media uitingen kunt u vinden op < deze > pagina.

Slotwoord

We realiseren ons terdege dat zonder de inzet van velen dit resultaat onmogelijk zou zijn behaald. Sponsoren, vrijwilligers, bedrijven, luchthavens, authoriteiten etc.. en ook zeker niet te vergeten de vele vliegers in Nederland die met al het enthousiasme toch maar WILLEN vliegen voor de Stichting Hoogvliegers.

Een dankwoord aan ALLES en IEDEREEN is hier zeker op z'n plaats.

Er schijnt wereldwijd een recessie te zijn.

Niet bij de Hoogvliegers!

De dagen worden korter en donkerder.

Niet bij de Hoogvliegers!

Het voetbalseizoen nadert de winterstop.

Tot volgende maand!

Met vriendelijke groet,

Het bestuur van de Stichting Hoogvliegers.