PERSBERICHT - 7 april 2010 - Ambassadeur 2010: Ewout Genemans

07 april 2010
Ambassadeur 2010: Ewout Genemans

Ieder jaar zet een nieuwe ambassadeur zich in om de doelstelling van de Stichting Hoogvliegers plus de daaruit voortvloeiende activiteiten te ondersteunen en in de schijnwerpers te zetten.

Door ernstig zieke en gehandicapte kinderen voor één dag een echte piloot te laten zijn, worden drie werelden met elkaar verbonden: de luchtvaart, de medische sector en de belevingswereld van kinderen.

Daarom kiest de Stichting Hoogvliegers bij toerbeurt elk jaar voor een ambassadeur uit één van deze invalshoeken.

Voor het seizoen 2009 bedanken wij onze allereerste ambassadeur Ralph Aarts, voormalig F-16 demovlieger bij de Koninklijke Luchtmacht, voor zijn loyaliteit en grote betrokkenheid. Hij draagt het stokje over aan acteur en televisiepresentator Ewout Genemans, die in 2010 op geheel eigen wijze tot de verbeelding van de kinderen zal spreken. Ewout speelde onder andere Bastiaan in de kindersoap Zoop en de films Zoop in Zuid-Amerika en Zoop in Afrika. Daarnaast presenteert hij verschillende kinderprogramma’s waaronder Willem Wever voor de NCRV en het AVRO Junior Songfestival.

Ewout: “Ik vind het geweldig om op deze manier mijn steentje bij te dragen aan de doelstelling van de Stichting Hoogvliegers. Om voor zieke kinderen iets mogelijk te maken dat zelfs voor gezonde kinderen heel bijzonder is, dat voelt goed. Hoe  kinderen met hun beperking om gaan, heb ik zelf ondervonden in een pilot die we voor de Stichting Hoogvliegers hebben opgenomen. Daarin deed ik een wedstrijdje zwemmen met een jongen die zijn benen niet kan gebruiken. Om me enigszins in zijn situatie te kunnen verplaatsen, bond ik mijn benen aan elkaar vast. Dan word je pas echt met je neus op de feiten gedrukt. En weet je wat? Die jongen won glorieus!
Mensen zijn tot veel meer in staat dan je denkt, ondanks de beperkingen die ze hebben. En dat vind ik nu zo mooi aan de Stichting Hoogvliegers. Alles wordt uit de kast gehaald om kinderen –hoe ziek of gehandicapt ze ook zijn- het heel bijzondere gevoel te geven om zelf een vliegtuig te kunnen en mogen besturen!”

Ewout was al eerder betrokken geraakt bij de Stichting Hoogvliegers vanwege een pilot die hij maakte, klik hier om deze te bekijken!

{wmvremote width="640" height="425"}http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/hvtv/Ewout.wmv{/wmvremote}